خبرهای داغ:
خمینی شهر
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی

با عمل صالح به دعوت خداوند به حیات طیبه لبیک بگوییم

حجت الاسلام نقدعلی: زمانی که خداوند و پیامبر(ص) شما را دعوت می کنند تا زنده تان کنند پاسخ مثبت به آن ها بدهید.
کد خبر: ۹۳۳۲۳۹۸
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر؛ حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع کارکنان سپاه خمینی شهر به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ؛ خداوند در سوره انفال به مومنان خطاب می کند که از زمانی که خداوند و پیامبر(ص) شما را دعوت می کنند تا زنده تان کنند پاسخ مثبت به آن ها بدهید، حال چه چیزی انسان را زنده می کند؟ در سوره نمل می فرماید: مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَکَرٍ أَو أُنثیٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجزِیَنَّهُم أَجرَهُم بِأَحسَنِ ما کانوا یَعمَلونَ.

وی ادامه داد: در جایی دیگر خداوند می فرماید: وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ؛ اگر به این دعوت جواب ندهید خداوند می تواند خیلی کارها بکند، یکی از جلو های اختیار خداوند این است که بین شخص و فکر شخص حائل قرار می دهد و هیچ کسی توانایی این را ندارد که فکر شخصی را عوض کند اما خداوند تضمین می فرماید که من بین فکر شخص و خودش حائل می شوم.
حجت الاسلام نقدعلی گفت: امام صادق(ع) در توحید مفضل فرمود که اینکه بعضی وقت ها آنچه را که می خواهی در ذهنت بماند نمی ماند و آن چه را می خواهی در ذهنت نماند بر عکس در ذهنت می ماند جلوه گری خداوند است.
 وی افزود: اگر از خداوند و قیامت او می ترسیم باید جواب گوی این دعوت خداوند باشیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: در ادامه خداوند می فرماید: وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَموا مِنكُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ؛ اگر اطاعت خدا و رسول را نکردید فتنه ای می آید که دامن همه را می گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار