خبرهای داغ:

بسیاری از مسایل با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌های اجتماعی قابل حل است

شاهرود_فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت: بسیاری از مسایل با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌های اجتماعی، بهداشت، سلامت و دیگر قابل حل و فصل است.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۹۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
بسیاری از مسایل با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌های اجتماعی قابل حل استبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود به میزبانی اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود اظهار کرد: با ارتقای شاخص‌های مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان در حوزه اجتماعی شاهد اقدام‌های شایسته‌ای که برای مردم ملموس باشد خواهیم بود.
ابوطالب جلالی افزود: بسیاری از مسایل با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌های اجتماعی، بهداشت، سلامت و دیگر قابل حل و فصل است.
وی با بیان اینکه در جلسات نباید صرفا به صورت عمومی به این شاخص‌ها پرداخته شود، تاکید کرد: تصمیم‌ها و اقدامات جدی و شاخص این شورا در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است.
فرماندار شاهرود گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی در حوزه مرتبط با فعالیت دستگاه اجرایی خود برنامه هدفمند در راستای موضوع جلسه داشته باشند و پیگیری آن را هم بر عهده بگیرند.
به گفته او، در هر حوزه باید دستگاه اجرایی وضعیت موجود، برنامه آینده و هدف نهایی را تدوین کرده و پیگری کند.
جلالی ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود با نگاه از بالا به پایین حل نخواهد شد و باید در شهرستان با تعامل، همفکری و انسجام بیشتر، اصلاح و حل و فصل شود.
وی با بیان اینکه اثر‌های این نشست‌ها باید در پایان هر سال به صورت ملموس در جامعه و بین مردم قابل مشاهده باشد تاکید کرد: ارزیابی این نشست‌ها به شاخص‌های کمی تبدیل شود و بازخورد‌های مستقیم و غیر مستقیم استنادپذیر شود.
جلالی افزود: فرصت‌ها، تهدید‌ها و وضعیت موجود ومطلوب، هدف گذاری آینده برای هر دستگاه اجرایی باید مشخص و قابل پیگیری باشدتا نتیجه آن بصورت اثر گذاردر جامعه دیده شود.
فرماندار شاهرود گفت: تصمیات این شورا در کاهش و حل بسیاری از مسایل و چالش‌های اجتماعی نقش تاثیر گذار و بسزایی دارد و حضور و پیگیری‌های نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری امور ملی این شهرستان در این نشست غنیمت است.
برگزاری ۱۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود در سال ۱۳۹۹
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسال ۱۲ نشست با ۳۷ دستور جلسه،۳۸ مصوبه، حضور ۹۳ درصدی اعضا که نشست آخر آن به دلیل شرایط کرونایی حاکم در شهرستان در فضای مجازی برگزار شد.
رضا مهدیان افزود: توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، گسترش اخلاق در جامعه، تقویت امید به آینده، بهداشت و سلامت، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی، کاهش قانون گریزی و احترام به قانون، پیگیری نکو داشت مفاخر شهرستان و معرفی کتاب برخی از موارد پیگیری شده در این شورا است.
اجرای ۳هزار و ۱۷۵ برنامه فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی شاهرود
رییس اداره کتالبخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی پارسال، کتابداران سه هزار و ۱۷۵ برنامه فرهنگی و ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی اجرا کردند.
سید ابراهیم موسوی رونمایی از کتاب، نشست کتابخوان و معرفی کتاب در فضای مجازی تقدیر از نویسندگان بومی را از مهمترین برنامه‌های اجرایی کتابداران برشمرد.
در این نشست از کتاب‌های آن که ایستاد تیپ قائم (عج) بود و کتاب تربیت توحیدی با روضه‌های اسلامی با حضور نویسندگان آن رونمایی شد.
اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود از کتابخانه عمومی البرز این شهر و بخش‌های مختلف کودک، مرجع، نشریات ادواری و مخزن اصلی کتاب آن بازدید کردند.
بسیاری از مسایل با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌های اجتماعی قابل حل است
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار