افت بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص بازار سهام؛

پنجمین روز متوالی منفی در بازار سهام

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۱۳ هزار و ۴۱۴ واحد دیگر افت کرد و به ارتفاع یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحد رسید.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۶۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی یک درصدی به روند نزولی خود در سال ۱۴۰۰ ادامه داد؛ این در حالی است که افت شاخص هم‌وزن ۰٫۲۷ درصد بود.

براساس این گزارش، در دومین روز کاری هفته بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۳۰۸ هزار معامله صورت گرفت که در این معاملات ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان دست به دست شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات ۱۳ هزار و ۴۱۴ واحد کاهش را ثبت کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۵۵۳ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با ۱۲۰۳ واحد منفی به عدد ۴۳۹ هزار و ۹۱۶ واحد رسیدو

معامله گران در بورس تهران بیش از یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی را به‌ارزش یک ۱۸۶۸ میلیارد تومان را با انجام ۱۹۵هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیشترین اثر منفی را بر دماسنج بازار سهام داشتند.

شاخص‌های اصلی بورس هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۴۹۲واحد، کل (هم‌وزن) ۱۲۰۳واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۸۴واحد، آزاد شناور ۱۴۳۱۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۱۰۳۰ و ۲۲۹۳۸ واحد افت کردند.

شاخص فرابورس ایران هم با ۹۵ واحد افت عدد ۱۷ هزار و ۹۰۷ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در فرابورس بیش از  ۸۶۹میلیون سهم و اوراق مالی را به‌ارزش ۱۴ هزار و ۹۸۸میلیارد تومان در ۱۱۳هزار نوبت را دادوستد کردند.

نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس و سرمایه گذاری صبا تامین بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار