خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج):

راهبرد هوشمندانه سال، نسخه پویا و شفا بخش تولید و اقتصاد کشور است

حجت الاسلام معبودی گفت: تولید برای رسیدن به یک نسخه پویا و شفابخش نیازمند رفع موانع و پشتیبانی است.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۹۳
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه با اشاره به راهبرد سال جدید و نامگذاری این سال بنام تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک طبیب درد آشنا بیش از ۱۲ سال است که شعار های سال را با محوریت اقتصاد، معیشت و تولید بیان می کنند تا چراغ راه سایر دستگاه ها و مردم باشد و تولید برای رسیدن به یک نسخه پویا و شفابخش نیازمند رفع موانع و پشتیبانی است.

وی گفت: مردم، قوای سه گانه و حاکمیت وظایفی دارند که طبق این وظایف باید عمل کنند. قوه مقننه به جای تصویب قوانین روزمره، روزآمدی و کارآمدی را در دستور کار قرار داده و قوانین فرسوده و دست و پاگیر را حذف کنند. چرا که موانع بروکراسی و دست و پاگیر بسیاری در کشور وجود دارد که توان سرمایه گذار و تولید کننده را می گیرد و گاها باعث ورشکستگی می شود. لذا پالایش قوانین و تسهیل گری وظیفه اصلی قوه مقننه است.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: سنگین ترین وظیفه برعهده قوه مجریه است. متاسفانه عملکرد دولت، حرکت را از تولیدکنندگان گرفته است. شخصی که در راس قوه مجریه قرار می گیرد باید چالاکی لازم و انرژی داشته باشد تا بتواند دست به اصلاح ساختاری بزند، تولید کنندگان را از جریمه های سنگین بی ثباتی و گرانی نجات دهد، سرمایه گذار هر روز با یک قیمت در بحث مواد اولیه مواجهه نشود. برای خود یک چشم انداز ۵ ساله داشته باشد. ارزش پول ملی را در برابر سایر ارزها حفظ کند تا بتواند موانع دست و پاگیر را حذف کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تشریح کرد: تولید کننده باید برای ترسیم افق های اقتصادی خود خیالش راحت باشد که قیمت مواد اولیه امروز تا پایان سال تفاوتی نخواهد کرد. دولت، قوه قضاییه و مجلس باید به سمتی حرکت کنند که دست دلالان اقتصادی را کوتاه کنند چرا که مخربترین فعالیت ها در برابر تولید از سوی دلالان انجام می شود و لذا سوداگری بلای جان سفره های مردم و اقتصاد شده است و بازار سیاه، مردم را فقیرتر و دلالان را غنی تر می کند.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به ظرفیت نیروهای مسلح برای سازندگی کشور عنوان کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای مسلح برای توسعه کشورها مرسوم است. سرازیر شدن فناوری های پیشرفته به سمت صنعت، کشاورزی و پزشکی می تواند در ساخت تجهیزات و نوسازی صنایع موثر و مفید باشد. رها شدن ظرفیت نیروهای مسلح در پادگان ها در ایام صلح، کشور را از بخش عظیم ظرفیت علم و فناوری محروم می کند. نیروهای مسلح برابر قوانین وارد می شوند و مجری طرح های بزرگ هستند. اینکه برخی گمان می کنند کار آنها در حوزه اقتصاد بنگاه داری است درست نیست. ساخت پالایشگاه خلیج فارس و سدهای بزرگ برای مهار آب های مرزی از علم و فناوری نیروهای مسلح نمونه بارز توسعه و پیشرفت با استفاده از این ظرفیت می باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۲

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار