نامه 37 تشکل دانشجویی در حمایت از قرارداد 25ساله ایران و چین

دانشجویان و نخبگان ایرانی طی نامه ای به وزیر امور خارجه درخصوص قرارداد 25ساله ایران و چین خواستار شفاف سازی ادامه روند کار برای عموم مردم شدند.
کد خبر: ۹۳۳۰۶۳۸
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دانشجویان و نخبگان ایرانی طی نامه ای به وزیر امورخارجه درخصوص قرارداد 25ساله ایران و چین خواستار شفاف سازی ادامه روند کار برای عموم مردم شدند.

متن کامل پیام به این شرح است:

جناب دکتر محمد جواد ظریف
وزیر محترم امور خارجه دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران
باسلام
دانشجویان و نخبگان ایرانی در مقاطع زمانی سرنوشت‌ساز و حساس همواره از دیپلماسی‌های موفق که به نفع ملت ایران بوده است، و قرارداد‌هایی که نقطه عطف مثبتی در تاریخ روابط دیپلماسی جمهوری اسلامی می‌داند، حمایت می‌کند.
جامعه نخبگانی سالهاست منتقد فضای حاکم در دستگا‌ه‌ دیپلماسی بوده است، فضایی که در گذشته باهدف اقناع و اثبات خود به غرب، ملت ایران شاهد نتایج مخرب و منفی آن بوده است. عرصه‌ای که با عدم توجه کافی به ظرفیت‌های کشورهای شرقی همراه بوده و معطلی ۶ساله این قرارداد شاهدی بر این گزاره است.
دانشجویان ضمن حمایت از این رویکرد راهبردی نسبت به کشور پر ظرفیتی مثل چین و آرزوی تداوم این‌گونه قراردادها اعلام می‌دارند که همچون مانند مسائل مهم و حساس انقلاب و کشور، نسبت به این مسئله هشیار هستیم و همچنان که سیاست‌ کشورهای شرقی را متعهدتر و پایبندتر با ارزش‌ها و تعهدات بین‌المللی می‌دانیم، با توجه به تجربه‌های پیشین، دیگر هیج‌گونه غفلتی نسبت به منافع ملی و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی از جمله نه شرقی و نه غربی را از سوی دستگاه دیپلماسی نمی‌پذیریم.
نکته پایانی، همزمان با انتشار خبر انعقاد قرارداد همکاری ۲۵ ساله میان کشورهای ایران و چین، محمل بروز شبهات و پرسش‌هایی شده است. برخی ازین شبهات کلیت کارآمدی و آینده‌نگری مسئولین سیا‌ست خارجه این کشور را زیر سوال می‌برد. پوشیده نیست که شرط قوان جمهوری اسلامی با همین مشارکت‌های مردمی و دعوت‌های عمومی جامعه است. و مادامی که تصمیم سیاستگذاران، تفسیرناپذیر و سوءتفاهم بردار، باقی بماند،عرصه برای تشویش یا تبلیغات ضد انقلاب گشترده خواهد بود.
لذا در کنار تقدیر و تشکرها از رویکرد نو و جدید این دستگاه، خواستار شفاف سازی ادامه روند کار برای نخبگان و دانشجویان و عموم مردم هستیم. امیدواریم تجربه تلخ برجام شما را قانع کرده باشد که باید از نظرات و مشورت‌های نخبگان عرصه سیاست خارجه و بین‌الملل و دانشجویان خودتان را محروم نکنید.
والسلام علیکم
 
ارسال نظرات