استاندار مرکزی عنوان کرد:

اجرای طرح شهید سلیمانی به سبک شدن بار و پیک بیماری کمک شایانی داشت

آقازاده گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی به سبک شدن بار و پیک بیماری کمک شایانی داشت و موارد فوتی در هفته اول فروردین ۱۴۰۰ نسبت به هفته چهارم اسفند سال گذشته، ۸۰ درصد کاهش یافته است،
کد خبر: ۹۳۳۰۰۴۴
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشار به توصیه های انجام شده در خصوص نرفتن به سفر،گفت: طبق آمار، سفرها و تردد در جاده های استان نسبت به نوروز گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافته است و در واقع روز گذشته استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور شناخته شده است. این ترددها نیروی عظیم پشتیبانی را می خواهد که خوشخبتانه راهداری، ناجا، هلال احمر و اورژانس و ... تلاش بالایی در خدمت رسانی در این عرصه داشته اند.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ طبق پیام نوروزی رهبر انقلاب، سال تولید و رفع موانع تولید است و امسال به صورت ویژه باید به مانند سال جهش تولید که استان نمره خوبی در آن دریافت کرد، عمل کرد و مشکلات را رفع کرد.

آقازاده با قدردانی از تلاش های کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان در سال گذشته و همکاری مردم، بیان کرد: امیدواریم که این همکاری بهتر از گذشته ادامه داشته باشد و با این همکاری و عزم و انسجام، در اوایل سال مسئله کرونا را تمام کرده و محدودیت ها و ممنوعیت های یک سال اخیر را رفع کنیم، مردم به فعالیت ها و تولید و کسب و کار خود بازگردند و در نیمه اول سال ۱۴۰۰ شاهد رفع بیماری باشیم.

وی با بیان اینکه استان در رعایت پروتکل ها بهداشتی یکی از استان های خوب کشور است، به طوری که میانگین کشوری حدود ۵۰ درصد است ولی وضعیت استان بهتر است، خواستار رعایت بهتر و بیشتر پروتکل ها از سوی مردم شد و گفت: استان از نظر بستری در رتبه ۱۳ و در آمار فوتی در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی به سبک شدن بار و پیک بیماری کمک شایانی داشت و موارد فوتی در هفته اول فروردین ۱۴۰۰ نسبت به هفته چهارم اسفند سال گذشته، ۸۰ درصد کاهش یافته است، هرچند که افزایش موارد مثبت، بستری و سرپایی را شاهدیم.

وی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان در همسایگی خمین و بروجرد در همسایگی شازند و اراک در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: فرمانداران این شهرستان ها باید مراقب باشند که در آینده شاهد پیک بیماری در این سه شهرستان استان مرکزی نباشیم و باید آمادگی مقابله با پیک های احتمالی را داشت.

آقازاده در خصوص ساعات تردد شبانه در استان اظهار کرد: در جلسه قبل ستاد کرونا ممنوعیت تردد در استان از ساعت ۲۱ به ۲۲ تغییر یافت در حالی که ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز این تغییر ساعت را به تصویب رساند.

وی با بیان اینکه برخی از دوربین ها در ساعت ۲۱ به دلیل برنامه ریزی های صورت گرفته جرائمی را اعمال کرده اند، گفت: با توجه به اینکه با حضور نماینده ناجا این تغییر ساعت انجام گرفت، در صورت بروز اشتباه و اعمال جریمه تردد قبل از ساعت ۲۲ ، این جریمه باید لغو شده و اصلاح جرائم توسط راهور انجام گیرد.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: در سه چهار روز گذشته، به دلیل تعطیلی کشتارگاه ها مشکلاتی در تامین مرغ در برخی از شهرستان های استان مانند اراک را شاهد بودیم که ظرف هفته جاری مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار