تلفات سنگین نظامیان افغان در حمله طالبان

ده نظامی افغان از جمله فرمانده پلیس شهرستان «سنگین» استان هلمند در حمله طالبان به مرکز این استان کشته شدند.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۳۱
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، تلفات سنگین نظامیان افغان در حمله طالبانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، از کابل، ده نظامی افغان از جمله فرمانده پلیس شهرستان «سنگین» استان هلمند در حمله طالبان به مرکز این استان کشته شدند.
منابع امنیتی در استان هلمند امروز اعلام کردند: فرماندهی پلیس هلمند نیز کشته شدن فرمانده پلیس شهرستان سنگین را در حمله طالبان به شهر «لشکرگاه» تایید کرد.
«فردوس فرامرز» سخنگوی پلیس کابل هم امروز اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس صبح امروز یک نیروی امنیتی افغان را در ناحیه «قلعه غیبی» از توابع حوزه هفتم امنیتی شهر کابل به ضرب گلوله کشتند.
این در حالیست که محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی جنبش طالبان افغانستان، بر جدی بودن تهدید این گروه درباره از سرگیری حملات به نیرو‌های خارجی، در صورت خارج نشدن آن‌ها از این کشور تاکید کرد.
محمد نعیم در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: تهدید ضمنی طالبان درباره بازگشت به عملیات مسلحانه، واکنش طبیعی به سخنان مبهم مقامات آمریکایی در مورد خروج نظامیان این کشور از افغانستان است.
محمد نعیم افزود: زمان خروج نیرو‌های بیگانه از افغانستان در توافقنامه صلحی که آمریکا آن را امضا کرد، مشخص است و باید به آنچه که امضا کرد، پایبند باشد. چند هفته است که سخنان مبهمی درباره خروج نیرو‌های بیگانه از افغانستان می‌شنویم. شورای امنیت و نیز کشور‌های منطقه، این توافقنامه را تایید کردند. بالاخره ما باید در برابر این سخنان مبهم آمریکاییها، موضع گیری کنیم. ما نماینده مردم و مبارز هستیم. این موضع گیری ما طبیعی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار