برگزاری رزمایش سوم کمک‌های مؤمنانه در آستانه تحویل سال نو در مصلا شهرستان تفرش

رزمایش سوم کمک‌های مؤمنانه در آستانه تحویل سال نو در مصلا شهرستان تفرش توسط ناحیه مقاومت بسیج تفرش با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۷۲
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش؛ در سالروز میلاد امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار رزمایش سوم کمک‌های مؤمنانه در آستانه تحویل سال نو در مصلا شهرستان تفرش توسط ناحیه مقاومت بسیج تفرش با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد. در این برنامه سرهنگ سیدمحمدمهدی میرهادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در سال 99 به بخشی از این اقدامات اشاره کرد.

 وی افزود در سال 99 به همت بسیج سازندگی ناحیه تفرش در راستای خدمت‌رسانی به محرومین،راه‌اندازی  5 کارگاه تولید ماسک، توزیع 2026 لیتر مایع ضدعفونی در سطح شهرستان، آموزش و فرهنگ‌سازی 2000 خانوار، توزیع 48150 بسته اقلام ضدکرونایی، احداث 445 متر راه آب کشاورزی، لایروبی 5 حلقه قنات، برپایی 4 ایستگاه کمک‌های مؤمنانه، اهدای 12 سری جهیزیه، ساخت 4 واحد خانه محرومین، راه‌اندازی 12 صندوق قرض‌الحسنه، اعطای 15 وام اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی به مساحت 400 مترمکعب، تشکیل و سازمان‌دهی 34 گروه جهادی، ایجاد اشتغال 28 نفر به‌واسطه صندوق‌های قرض‌الحسنه، سم‌پاشی جایگاه‌های دام و طیور در 3 روستا، کمک به ساخت پروژه‌های عمرانی در 4 روستا و ... انجام‌شده است.

سرهنگ میرهادی خاطرنشان کرد در مرحله اول رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سطح شهرستان تفرش 3616 و در مرحله دوم 500 شده و در این مرحله (سوم) 460 بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش افزود در بخش راه‌اندازی قرارگاه‌های محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی 7 قرارگاه شهری و یک قرارگاه سیار روستایی با فرماندهی روحانیون محله‌ها شکل گرفت که به برکت این کمک بسیار خوبی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش انجام شد. وی اشاره کرد این قرارگاه‌ها متشکل از 21 تیم حمایتی، 7 تیم نظارتی بر اصناف و کسبه،  6 تیم مراقبتی، 21 تیم رصد و شناسایی، 8 نفر رابطین سلامت محله‌ها، 8 تیم ضدعفونی و سالم‌سازی محیط بود که ماحصل آن وضعیت مطلوب کنترل بیماری در شهرتان است.

در پایان این مراسم از ائمه جماعت مساجد و سرگروه‌های تیم‌های قرارگاه‌های محله محور شهید سلیمانی تجلیل و قدرانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار