خبرهای داغ:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین

حدود ۱۵ درصد ارز کشور صرف تهیه انسولین می شود/هیچ دغدغه ای برای داروهای وارداتی کرونا وجود ندارد

دکتر قجربیگی گفت: بیشترین بخش ارز بری دارویی کشور مربوط به انسولین است. حدود ۱۵ درصد ارز کشور صرف تهیه انسولین می شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۳۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰

هیچ دغدغه ای برای داروهایی که به کشور وارد می شود وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر پیمان قجربیگی، معاون غذا و دارو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به ریاست پیمان نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد بیان کرد: معاونت دارو دارای استاندارد خاص بین المللی است و بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته مواد اولیه دارویی خود را از هند و چین تامین می کنند.

وی گفت: اگر دستورالعمل ها و استانداردهای جهانی رعایت شود منعی برای ورود به بازار دارویی جهان وجود ندارد.

قجربیگی اظهار کرد: هیچ دغدغه ای برای داروهایی که به کشور وارد می شود وجود ندارد اما گاهی با توجه به نوع دارو ممکن است یک در هزار یا یک در میلیون، واکنشی در افراد خاص ایجاد نماید که مشکلی در کیفیت دارو وجود ندارد.

حدود ۱۵ درصد ارز کشور صرف تهیه انسولین می شود

وی افزود: تحریم های ناجوانمردانه بر روی دارو اعمال می شود و براساس این تحریم ها هیچ گونه امکان ورود و جذب دارو برای ما فراهم نیست و کسانی که در تامین داخل و وارد کردن دارو فعالیت می کنند واقعا جهاد می کنند.

معاون غذا و دارو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد:
در بحث انسولین، این دارو بیش از سال گذشته وارد کشور شده و در داروخانه ها به وفور یافت می شود. کمبود انسولین قلمی وجود دارد اما بیشترین بخش ارز بری دارویی کشور مربوط به انسولین است. حدود ۱۵ درصد ارز کشور صرف تهیه انسولین می شود.

در ادامه نشست دکتر علی اکبر کرمی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اجرای طرح حضور پرستاران در منزل بیماران کرونایی خبر داد و بیان کرد: این طرح برای اولین بار به صورت پایلوت در استان قزوین آغاز می شود و به جای مراجعه هم استانی ها به بیمارستان، کادر درمانی به منزل آنها می روند.

وی گفت: ما تمام خدمات پزشکی اعم از اکسیژن تا دارو را فعلا برای بیماری کووید در منزل مبتلایان کرونایی به آنها ارایه می دهیم و آغاز این طرح از سال ۱۴۰۰ می باشد.

دکتر کرمی اظهار کرد: تعرفه این خدمت دانشگاهی و دولتی است و تیمی است که شامل تمام پزشکان و پرستاران بوده و اعضای هیأت علمی آن را کنترل می کنند.

ارائه خدمت به بیماران کرونایی از طریق کادر درمان در منزل

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: افتخار استان قزوین است که مردم دیگر به بیمارستان مراجعه نکنند لذا از طریق ارتباط با سامانه و ارسال کد ۹۹۹ می توانند خدمات پزشکی و درمانی را دریافت نمایند.

وی افزود: بیمه ها باید در این زمینه همکاری بیشتری نمایند و این طرح قطعا به نفع اقتصاد کشور می باشد‌. ارائه این خدمات به دو صورت خصوصی و دولتی است اما بیشتر خدمات این طرح رایگان است و در صورت نیاز به دارو از همان فرانشیز تعرفه دولتی استفاده می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار