مسئول گروه جهادی جواد الائمه خمین در گفتگوی اختصاصی با «بسیج»:

محرومیت زدایی با محوریت اشتغالزایی پایدار، مهم ترین هدف گروه های جهادی

محسن نجاتی گفت: این گروه در سه بستر مهم گیاهان دارویی، اشغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست در حوزه بافندگی و همچنین پرورش دام و تولید گوشت قرمز فعالیت می کند.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۸۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

محسن نجاتی مسئول گروه جهادی جواد الائمه شهرستان خمین در گفتگوی اختصاصی با «بسیج»محرومیت زدایی با محوریت اشتغالزایی پایدار را از  مهم ترین هدف های  گروه های جهادی دانست و گفت:اشتغالزایی پایدار در مناطق محروم حرکتی مهم و اساسی در راستای محرومیت زدایی است و بی شک با ایجاد اشتغال در مناطق محروم، می‌توان محرومیت را کاهش و به رونق تولید و جهش اقتصادی کمک کرد.

وی اظهار داشت: گروه جهادی جواد الائمه(ع) از یک سال پیش با هدف اشتغالزایی و خودکفایی در مناطق محروم استان، فعالیت خیرخواهانه و جهادی  خود را آغاز کرده است.

نجاتی افزود: این گروه در سه بستر مهم گیاهان دارویی، اشغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست در حوزه بافندگی و همچنین پرورش دام و تولید گوشت قرمز فعالیت می کند.

دبیر اشتغال قرارگاه امام رضا(ع) تصریح کرد: در حال حاضر در محور گیاهان دارویی در مناطقی از شهرستان خمین و خنداب فعالیت می کنیم که در برنامه ریزی های پیش رو هدف ورود به شهرستان شازند را نیز دنبال می کنیم.

نجاتی با اشاره به تامین زنجیره ارزش گفت: پس از آموزش های لازم و نحوه کشت به کشاورزان مناطق محروم و با تامین نهاده‌های دارویی نظیر نشاء و بذر و کود، پس از مراحل برداشت تولیدات کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم تا ایجاد این زنجیره ارزش اطمینان خاطری برای تولید و اشتغال در این بستر باشیم.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی خریداری شده در کارخانه طرف قرارداد با گروه جهادی جوادالائمه(ع) فرآوری شده و به صورت دارو، اسانس و عرقیجات به فروش می رسد.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته در تلاشیم در استان سیستان و بلوچستان نیز با توجه به بستر مناسبی که به سبب اقلیم و جغرافیابرای تولید گیاهان دارویی دارد، وارد فعالیت های اقتصادی شویم.

نجاتی با اشاره به تلاش گروه های جهادی در مقابله با اثرات شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: در بحث مربوط به بیماری کرونا علاوه بر تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی مومنانه، با همکاری کارخانه طرف قرارداد با گروه، محلول ضدعفونی بر پایه گیاهی بدون مواد الکلی تولید و برای بیمارانی که دچار آسم و عارضه های شیمیایی هستند لدون عارضه قابل استفاده باشد که خوشبختانه در ابعاد ملی این محصول توزیع گردید.

مسئول گروه جهادی جواد ائمه (ع) با اشاره به ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در حوزه بافندگی بیان کرد: با خرید دستگاه ریسندگی پشم آن را دراختیار بانوان جامعه هدف قرار داده که پس ریسندگی و رنگ آمیزی در بحث بافت فرش و قالیبافی ایجاد اشتغال کنند و در افق پیش رو صادرات این محصولات را در آینده نزدیک به کشورهای دیگر می بینیم.

نجاتی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت های گروه جهادی جواد الائمه(ع) تولید گوشت قرمز با تکیه بر ظرفیت های تولید دام درمناطق محروم است .

وی گفت: با تفاهم نامه دو جانبه با کمیته امداد امام خمینی (ره) ، به عنوان راهبر شغلی تامین گوشت، دام زنده را در مناطق محروم در اختیار مردم قرار می دهیم و با آموزش های لازم و حمایت مستمر به صورت تضمینی از آنها خریداری نموده و طی تفاهم نامه با کارخانه بسته بندی و فرآوری گوشت، مراحل بسته بندی و توزیع در بازار را انجام می دهیم.

نجاتی مهم ترین دغدغه این گروه جهادی را اشتغال و معیشت مناطق محروم دانست و گفت: مهم ترین هدف در فعالیت های این گروه جهادی، تلاش برای خودکفایی مردم در مناطق محروم با ایجاد اشتغال پایدار است به طوری که با در نظر گرفتن پتانسیل های موجود در هر منطقه و بررسی بسترهای لازم برای اشتغال ، نقشه راه گروه در راستای محرومیت زدایی ترسیم شده است.

وی عنوان کرد: گروه جهادی جواد الائمه با همراهی ۱۵ تن از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه کشاورزی تشکیل و فعالیت می‌کند و با نهادهایی نظیر بنیاد علوی ، سازمان بسیج سازندگی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در مناطق محروم همکاری می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار