مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد از حضور ۲۳ گروه جهادی دانش آموزی در منطقه زلزله زده سی سخت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۳۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

 سعادت صالح ­نیا مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با خبرنگار بسیج در رابطه با کار‌های جهادی انجام شده در شهرستان سی­ سخت گفت: از همان روز اول حادثه بسیج دانش­ آموزی استان با هدف تقویت روحیه­ کودکان و دانش ­آموزان و ایجاد حس امید به آینده در آنان و البته حمایت و کمک ­رسانی در محل حادثه حضور یافت.

وی با بیان اینکه ۲۳ گروه جهادی از سراسر کشور بسیج شده­ اند و هر هفته یک گروه با تمام قوا برای خدمت رسانی در منطقه حاضر می­ شوند، صالح نیا خاطر نشان کرد: استان­های مازندران، البرز، گلستان، خوزستان و بوشهر برای حضور در منطقه زلزله زده برای کمک رسانی و حمایت مالی اعلام آمادگی کردند که جا دارد از همکاری و همدلی مردم عزیز ایران، نیرو‌های جهادی، سپاه و بسیج که با تمام توان پای کار آمده و مشغول خدمت رسانی هستند تشکر کنم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: شهرستان سی سخت ۱۳ مدرسه دارد که متأسفانه ۶ مدرسه براثر زلزله کاملاً تخریب شده و نیاز به تخلیه و بازسازی دارد در این رابطه با آقای رخشانی­ مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و دکتر مجتبی باستان ریاست سازمان بسیج دانش ­آموزی کشور رایزنی­‌هایی انجام شده است و جلسات مختلفی با مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین مدیرکل نوسازی استان و فرمانده سپاه استان با هدف حمایت از قشر دانش ­آموز برگزار شده است.  

صالح ­نیا افزود: در پی این زلزله ۲۰۴۵ کودک و دانش­ آموز آسیب ­دیده شناسایی شده و از همان روز‌های اول مورد حمایت قرار گرفته اند. در بحث مشاوره تحصیلی و تربیتی کار‌های ویژه­ای در این منطقه انجام شده و با مؤسسه رزمندگان برای اعزام معلمان به منطقه برای تدریس دروس متوسطه دوم و کمک به دانش­ آموزان کنکوری صحبت هایی انجام داده ایم. هر هفته تا ۲۰ فروردین قرار است یک گروه بسیج دانش آموزی در مناطق حضور بیابند و کار‌های دانش­ آموزان را  پی­گیری کنند.

وی گفت: در روز میلاد امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) با هدف رفع استرس و تقویت روحیه ­ی مردم در ۵ نقطه­ی مهم شهر سی­ سخت گروه سرود دانش ­آموزی سرود­های شاد و متنوعی را اجرا کردند همچنین بازی و مسابقات فرهنگی بسیاری از جمله ایستگاه نقاشی برای بچه­‌ها برپا شد و برای روحیه­ دهی و امیدبخشی برای کودکانی که در محل حادثه هستند؛ جشن تولد برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: در سه روز اول پس از زلزله ۱۲۰۰ پرس غذای گرم بین مردم عزیز سی­ سخت توزیع شد و به لطف خدا و با کمک مردم، نیرو‌های جهادی، بسیج و سپاه در مسئله­‌ی غذای گرم، امنیت و آب و برق از همان روز‌های اول پی­گیری و حل شد. از مردم شریف ایران صمیمانه سپاسگزاریم چراکه خیلی خوب و با قوت پای کار امدادرسانی آمده­ و همکاری و کمک­های لازم را داشته اند. درحال حاضر در سی­ سخت حال و هوای اربعین حسینی برپاست و موکب­‌های اربعینی حضور فعال دارند، با اینکه هنوز هم نیاز به اقلام گرمایشی از قبیل: پتو، لباس گرم، بخاری برقی، هیتر، کانکس و چادر وجود دارد.

صالح ­نیا گفت: با همکاری هلال احمر اقلام مورد نیاز برای نیرو‌های خدماتی مدارس، مثل مواد خوراکی و چادر تهیه شده و با کمک نیرو‌های بسیج دانش ­آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد تخلیه مدارس و جا به جایی وسایل منازل مردم در حال انجام است. تا کنون با همکاری و تعامل با جمعیت امام رضایی­‌ها بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اقلام خوراکی مورد نیاز برای مردم عزیز شهرستان سی­ سخت تهیه و توزیع شد.

وی افزود:  شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۷۷۰۳۴ به اسم گروه جهادی شهید ابوالقاسم علی­ پور سازمان بسیج دانش ­آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد آماده ­ی دریافت کمک­های نقدی مردم عزیزمان است.  

ارسال نظرات