نیاز فوری به تمام گرو‌ه‌های خونی

ساری-مدیرکل انتقال خون مازندران از همه گروه‌های خونی خواست به علت تشدید نیاز به خون و فرآورده‌های آن به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۵۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ماهانه ۱۳ تا ۱۴ هزار واحد خونی برای ۴۸ مرکز درمانی و بیماران خاص زیرپوشش نیاز داریم.

دکتر تقوی افزود: ۱۱۳ هزار واحد خون در استان اهدا شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش هفت درصدی مراجعه مواجه بودیم.

او با اشاره به فعالیت ۱۱ پایگاه انتقال خون در استان گفت: از دارندگان تمام گروه‌های خونی دعوت می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در شهر‌های ساری، بابل، آمل، قائم شهر، بهشهر، چالوس، تنکابن، رامسر و نور در امر اهدای خون پیش‌دستی کنند و یاری‌رسان بیماران نیازمند به خون استان در این روز‌های سرد باشند.

دکتر تقوی افزود:داوطلبان برای اهدای خون قبل از مراجعه به ۱۱ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار انتقال خون در استان در سامانه www.IBTO.ir نوبت بگیرند.

مدیر کل انتقال خون مازندران با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی، اهدای خون در استان مانند دیگر مناطق کشور کاهش یافته است گفت: با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، نیاز به اهدای خون در مراکز درمانی استان افزایش می‌یابد.

دکتر تقوی با تاکید بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون استان، افزود: هیچ نگرانی بابت احتمال ابتلا به کرونا در این پایگاه‌ها نداریم./صداوسیما
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار