مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام:

دهمین جشنواره ادبیات داستانی در ایستگاه آخر/ ارسال بیش از ۱۰۰ اثر داستانی

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ به دبیرخانه دهمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج ارسال شده است، گفت: زبان هنر و به ویژه داستان نویسی بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی است.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۳۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

دهمین جشنواره ادبیات داستانی در ایستگاه آخر/ ارسال بیش از ۱۰۰ اثر داستانیبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور،  مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، صبح امروز(۲۸ بهمن) در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج اظهار کرد: دهمین جشنواره استانی ادبیات داستانی(داستان نویسی) بسیج  در قالب داستان کوتاه و در ۲ گروه سنی بزرگسالان و نوجوان و در  ۷ موضوع  برگزار شده است.

« علی میرزایی» با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در استان از ابتدای آبان ماه امسال در سراسر استان و به ویژه در بین هنرمندان و علاقه مندان به داستانویسی اعلام شد، ابراز کرد: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره بیش از ۱۰۰ اثر در بخش های اعلامی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با استقبال بسیار خوب علاقه مندان و جامعه هنری استان مواجه گردید.

وی با بیان اینکه با رای داوران  در نهایت تعداد 10 اثر به عنوان برگزیده  انتخاب شد که در این مراسم از صاحبان این آثار تجلیل می شود، افزود: آثار برگزدیه دهمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج به مرحله کشوری راه پیدا کرده و با دیگر آثار مناطق مختلف کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

میرزایی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۲ گروه سنی نویسندگان نوجوان و نویسندگان بزرگسال برگزار شد، خاطرنشان کرد:رازهای ارغوانی( روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی(شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی شکست تحریم های ظالمانه، الفبای ایثار، مدافعان سلامت، کمک مومنانه؛، مواسات و همدلی، زخم های شعله ور( افشای جنایتهای ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ...) و سبک زندگی اسلامی ایرانی(مسجدمحوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی و ...) از محورهای این جشنواره است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام یادآور شد: این جشنواره با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان، اداره کل ارشاد اسلامی،حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابخانه های استان برگزار  شده است و همچنین در این ربرنامه از برگزیدگان جشنواره شعر بسیج در استان تجلیل می شود.

وی با تقدیر از هنرمندان و استقبال بسیار خوب از این جشنواره، خاطرنشان کرد: بسیج هنرمندان در طول سال با برگزاری برنامه های فرهنگی، ادبی و و هنری در تلاش است که با محوریت بسیج و بهره گیری از زبان هنر، ارزش ها و مفاهیم ارزشی را به نسل جوان منتقل کند.

میرزایی با اشاره به اینکه دون شک زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی است، گفت:  سازمان بسیج هنرمندان در تلاش است با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توان خود از آثار فاخر  حمایت و زمینه های لازم را برای حمایت از هنرمندان با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار