رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان:

حذف آگهی‌های دولتی از نشریات مکتوب حیات آن‌ها را به خطر می‌اندازد

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با انتقاد از ابلاغ حذف آگهی‌های دولتی از نشریات مکتوب گفت: حذف آگهی‌های دولتی از نشریات مکتوب راه حل کمک به جامعه مطبوعاتی نیست و تعطیلی بخشی از نشریات مکتوب را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۲۲۲۴۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ مهدی پارسا در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ابلاغ آیین نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که حذف آگهی‌های دولتی از نشریات مکتوب را در پی دارد راه حل کمک به جامعه مطبوعاتی نیست و تعطیلی بخشی از نشریات مکتوب را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: هرچند آگهی‌های دولتی به همه رسانه‌های مکتوب تعلق نمی‌گیرد، اما تاکنون مطبوعات استانی و شهرستانی با درج آگهی‌های دولتی به حیات خود ادامه داده اند.

پارسا عنوان داشت: روا بود که رسانه‌های مکتوب با تلاشی که در ایام شیوع کرونا داشته و تعداد قابل توجهی از آن‌ها در مدت زمانی تعطیل و یا برخی با کاهش تیراژ مواجه شدند، از حمایت بیش از پیش دولت برخوردار می‌شدند.

وی مطبوعات و رسانه‌ها را رکن چهارم دموکراسی دانست که نقش قابل توجهی در تبیین منویات و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان نظام داشته و نبایستی مورد بی توجهی و عدم حمایت لازم قرار گیرند.

پارسا با اشاره به اهمیت رسانه‌های دیداری ابراز داشت: جامعه مطبوعاتی باید مورد حمایت قرار گیرند در صورتی که با این مصوبه به طور عملی حمایت از رسانه‌های مکتوب به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان به مشکلات نشریات مکتوب اشاره کرد و افزود: رسانه‌های مکتوب علاوه بر مشکلاتی از قبیل: تعطیلی، بیکاری و کم کاری در ایام کرونا، گرانی کاغذ، زینک و فروش پایین، با حذف آگهی‌های دولتی از آن‌ها با بحران مواجه می‌شوند.

پارسا خاطرنشان‌کرد:امید است هیئت محترم دولت با یک کار کارشناسی دقیق به داد جامعه مطبوعاتی برسد و موجب رونق و فعالیت و کسب و کار آن‌ها شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار