خبرهای داغ:
رسول مظاهری

ثبت رکورد در اجرای ساخت منزل محرومین در اصفهان

دو منزل محروم در شهرستان دهاقان استان اصفهان که زیر 30 روز مراحل ساخت آن طول کشید در آستانه 42 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افتتاح شد و یک رکورد جدیدی در اجرای طرح های جهادی و محرومیت زدایی به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۳۲۰۵۰۶
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، 7 پروژه محرومیت زدایی در آستانه 42 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور سرهنگ مقواساز جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج)، سرهنگ عجمی مسئول بسیج سازندگی استان و مسئولین و فرمانده هان محلی افتتاح شد و یک رکورد جدیدی در اجرای طرح های جهادی و محرومیت زدایی به ثبت رسید.

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: در این ایام یکی از رسالت ‌های سپاه پاسداران کمک مومنانه و محرومیت زدایی است.

سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) امسال و در قالب نهضت کمک مومنانه در 7 موضوع به صورت جدی ورود پیدا کرده است که شامل: بسته معیشتی، آزادی زندانیان، خرید تبلت و خدمات آموزشی، اشتغال، تامین جهیزیه و ساخت مسکن محرومین می باشد.

سرهنگ علی مقواساز گفت: شرط تحقق اهداف این ۷ محور ورود مردم و دستگاه‌های حمایتی است که شکرخدا کمیته امداد حضرت امام(ره)، بهزیستی، خیرین و همچنین کارخانجات صنعتی از قبیل ذوب آهن اصفهان پای کار آمدند.

وی افزود: به برکت نفس حضرت امام خمینی و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری جوانان انقلابی و متدین نزدیک به ۲۰ منزل فقط در شهرستان دهاقان احداث کردند که ما امروز دو باب از آن را افتتاح کردیم. از معجزات انقلاب این است که یکی از این منازل در عرض ۲۱ روز احداث گردیده که تحقق این امر به جز اراده الهی و جوانان مومن و انقلابی و همت بلند آنان نیست.

بیشتر این جهادگران از فرزندان شهدا و جانبازان و رزمندگان هستند که نشانگر این است که یادگاران ایثارگران با همان اراده پدرانشاندر خلق حماسه‌ها در هشت سال دفاع مقدس و دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، مجدانه در میدان جهاد حضور دارند.

در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 7 پروژه محرومیت زدایی و احداث منزل محروم در شهرستان های دهاقان، درچه و زرین شهر به افتتاح رسید.

این پروژه ها که با حضور جهادی جهادگران عرصه محرومیت زدایی در قالب 9 گروه جهادی و با حدود 1000 نفر روز کار جهادی به بهره برداری رسید، در مجموع بالغ بر 5 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است که با مشارکت خیرین، سپاه، کمیته امداد و بهزیستی تکمیل و تحویل خانواده ها شد.

لازم به ذکر است دو پروژه احداث منزل شهرستان دهاقان، توسط «گروه جهادی فولاد مردان عاشق ولایت» وابسته به کارکنان کارخانه ذوب آهن اصفهان ساخته شد که برای یکی از آنها از مرحله پی ریزی تا ساخت کامل، 21 روز و دیگری 28 روز زمان صرف شد که این خود رکوردی در ساخت منازل محرومین توسط گروه های جهادی در استان اصفهان به شمار می آید.

مسئول این گروه که خود فرزند شهید بود عنوان کرد: ما در کنار فعالیت های عمرانی و محرومیت زدایی، در امور مشاوره به این خانواده های آسیب دیده از مسائل اجتماعی، آزادی زندانیان، مقابله با بیماری اعتیاد و تهیه بسته های معیشتی با تمام توان در میدان جهاد حاضر هستیم.

در استان اصفهان بیش از 2300 گروه جهادی تایید شده به ثبت رسیده اند که از این میان 1200 گروه مشغول فعالیت های عمرانی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار