امام‌جمعه خلیل‌آباد:

کنترل جمعیت خطرات زیادی برای جامعه اسلامی دارد

حجت‌الاسلام ناهیدی گفت: زنان و مردان ثروت واقعی هر ملتی را تشکیل می‌دهند و کنترل جمعیت خطراتی برای جامعه ایران اسلامی و جامعه شیعی دارد.
کد خبر: ۹۳۱۹۲۵۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌جمعه خلیل‌آباد بعدازظهر امروز در نشست تجلیل از بانوان برتر در حوزه مختلف شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: یک موج گسترده و سنگین تبلیغاتی رسانه‌های غرب همواره بر این بوده که زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر شدیدترین فشار‌ها قرار دارند و از هیچ نوع آزادی قانونی، شرعی و دینی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه دشمنان به طور مداوم در شبکه‌های مختلف بر این موضوع تبلیغ و تکرار می‌کنند تا جامعه باور کند که حرف آن‌ها صحیح است، خاطرنشان کرد: بمباران تبلیغاتی به روش‌های مختلف دارند، ولی هیچگاه نمی‌گویند که با زنان در عربستان برخورد می‌شود به طوری که یک خانم در عربستان بدون محرم نمی‌تواند مسافرت برود و حتی حق رانندگی ندارد.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه حساسیتی که در مورد زنان ایران دارند به روش‌های مختلف سم‌پاشی می‌کنند که در جمهوری اسلامی هیچ آزادی برای زنان نیست و بر روی آزادی زنان در غرب تأکید دارند، تصریح کرد: زنان غربی امروز مظهر مصرف‌گرایی در وسائل آرایشی و جلوه‌گری در برابر مردان هستند درصورتی‌که در واقع به این زنان ظلم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در باره زنان می‌فرمایند که از نظر اسلام راستین، عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیشتر از عنایتی است که به مردان دارد، اذعان کرد: وظیفه زنان در اسلام انسان‌سازی و تربیت است و خدمت مادر به جامعه حتی از خدمت معلم و همه افراد بالاتر است.

ناهیدی با بیان اینکه اکثریت حضور در بخش‌های مختلف اجرایی، آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و… در کشور با بانوان است و این نشان‌دهنده نقش سازنده بانوان در جامعه است، عنوان کرد: بانوان انصافاً در کشور نقش سازنده‌ای ایفا کرده‌اند و به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی روز ولادت حضرت زهرا (س) را به‌روز زن و مادر نام‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به بحث کنترل جمعیت در کشور، تشریح کرد: زنان و مردان ثروت واقعی هر ملتی را تشکیل می‌دهند کنترل جمعیت خطراتی برای جامعه ایران اسلامی و جامعه شیعی دارد و طبق نظر کارشناسان جمعیت، خطری که آینده کشور را تهدید می‌کند حرکت به‌سوی جمعیت سالخورده است که باعث هزینه‌های سنگین برای دولت و کمی زادوولد و جذب مهاجر برای اداره کشور و تغییر هویت ایرانی اسلامی می‌شود.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه هیچگاه فضای مجازی از گذشته تا الان، مثل وضعیت امروز نبوده است، بیان کرد: تعداد زیادی تلفن همراه در دست پیر، جوان، بزرگ و کوچک داریم و فضای مجازی در هرجا که گوشی همراه رفته حضور پیدا کرده و یک شتاب عظیمی گرفته است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک تهدید و یک فرصت برای جمهوری اسلامی است، تأکید کرد: اگر درست از این فضا استفاده نشود مطمئناً خطرآفرین خواهد بود و چیزی از ایمان و اخلاق جامعه برای ما باقی نمی‌گذارد که باید فرهنگ‌سازی لازم در جهت استفاده درست از فضای مجازی انجام شود.

حجت‌الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه امروزه زنان نگهبان ارزش‌های اسلامی خانواده هستند و باید سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شود تا جلوی آسیب‌ها گرفته شود، ابراز کرد: وضعیت شهرستان خلیل‌آباد نسبت به سایر شهرستان‌ها از نظر آسیب‌های اجتماعی بسیار کم و ناچیز است، ولی برای یک شهرستان انقلابی، دین‌دار و متدین همین مقدار هم زیاد است.

در پایان این مراسم از بانوان فعال در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ایثار، کتاب‌خوانی، ورزشی و… تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار