سعید زعفری هشجین

غربالگری کرونایی ۹۵ درصد جمعیت استان اردبیل

از زمان آغاز طرح سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در استان اردبیل ۹۵ جمعیت استان اردبیل از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.
کد خبر: ۹۳۱۴۰۵۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

غربالگری کرونایی ۹۵ درصد جمعیت استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، استاندار اردبیل با بیان اینکه با اجرای طرح شهید سلیمانی ۹۵ درصد از شهروندان استان غربالگری کروناشده‌اند، گفت: جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان با تلاش کادر بهداشت و بسیجیان پایگاه‌ها پایش شده و افراد شناسایی شده کرونایی تحت مراقبت‌های ویژه پایگاه‌های سلامت قرار گرفته‌اند.


آقای بهنامجو در جلسه طرح شهید سردار سلیمانی اظهارکرد: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر در منازل خود قرنطینه شده و از مراکز بهداشتی و پایگاه‌های محلی خدمات‌رسانی می‌شوند و ۶۳ نفر نیز در نگاهتگاه‌ها بستری شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر مراقبت از اماکن عمومی مطلوب بوده است، افزود: مردم همکاری خوبی با عوامل بهداشتی داشته و پروتکل‌های بهداشتی را خوب رعایت می‌کنند و آمار بستری‌ها و جان‌باختگان کرونا در استان روند نزولی دارد.


استاندار اردبیل با تقدیر از کادر درمان و همکاری مردم گفت: رمز موفقیت ما همکاری و درک مردم از حساسیت موضوع بوده و همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را با حساسیت بیشتر رعایت کنیم و افرادی که نسبت به این موضوع کم‌توجهی می‌کنند متذکر شویم تا سال سخت و سرما را سپری کنیم.


بهنامجو تاکید کرد: کاهش دوره همی‌های شبانه و کاهش تردد در سطح شهر با اعمال محدودیت‌ها باعث شده آمار مرگ و میر و بستری بصورت قابل توجه کاهش یابد و اگر مردم شرایط فعلی را همچنان حفظ کنند می‌توانیم برای روز‌های بهتر امیدوارم باشیم.


وی ادامه داد: باید ظرفیت مراکز فروش، بانک‌ها و دیگر مکان‌های عمومی را در نظر گرفته و در صورت تراکم جمعیت در این گونه مراکز حاضر نشویم تا شاهد بهتر شدن وضعیت حاکم باشیم.


بر اساس آعلام دانشگاه علوم پزشکی هم‌اکنون ۱۵۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و یک هزار و ۳۳۸ نفر نیز تاکنون جان باخته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار