تاکید بر لزوم بسیج ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای ساخت مسکن ایثارگران

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها به ویژه سپاه برای ساخت مسکن ایثارگران، گفت: در خصوص واگذاری زمین به ایثارگران همکاری لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۰۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ این ملت به جهت مقابله با ظلم است، بیان کرد: بزرگداشت این دوره از تاریخ مهم است و باید ارزش‌های این دوران حماسه ساز را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما ماندگار است، گفت: در سال‌های اخیر مقاومت مردم بیشتر نمایان شده و این امر زمینه ساز عزت ملی و اقتدار است.

استاندار گیلان رمز موفقیت ملت را انسجام، مقاومت و همدلی عنوان کرد و افزود: در دوران جنگ ۸ ساله، تمام ارتش دنیا مقابل ما ایستادند اما موفق نشدند و تحریم‌های سخت امروزی را نیز با مقاومت پشت سر می‌گذاریم.

زارع با بیان اینکه پاسداشت و تکریم کسانی که در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند، دینی بر گردن مسئولان است، گفت: طرح تکریم از مادران و همسران شهدا از ۸ تا ۱۵ بهمن ماه با روش‌های مختلف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و سپاه برای ساخت مسکن ایثارگران استفاده شود، تصریح کرد: جلسات مربوط به مسکن و اشتغال ایثارگران با مدیریت فرمانداران به طور منظم برگزار شود و در خصوص واگذاری زمین به ایثارگران همکاری لازم صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تفاهم نامه با ستاد اجرایی، ظرفیتی برای کمک به ساخت مسکن برای ایثارگران وجود دارد، افزود: برای تأمین مصالح دستگاه‌های اجرایی با نظارت استانداری باید همکاری کنند و از توان لجستیک سپاه نیز استفاده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: شهرداری‌ها باید در واگذاری غرفه‌های بازارچه‌های خود، سهمی برای ایثارگران در نظر بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ساماندهی مسکن هزار و 500 ایثارگر گیلان براساس تفاهم‌نامه اظهار داشت: جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شد و در ابتدا باید زمین‌ها واگذار شود.

عبدالله پاکاری با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه مذکور در صورت واگذاری زمین‌های مدنظر به بنیاد شهید، مشکل مسکن بخش اعظمی از ایثارگران برطرف می‌شود تصریح کرد: ایجاد 2 هزار شغل برای جامعه ایثارگری گیلان، استخدام در بخش خصوصی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای ایثارگران است.

وی با اشاره به عزم بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برای حل مشکل اشتغال ایثارگران به‌صورت پایدار خاطرنشان کرد: در این حوزه تاکنون حدود 600 نفر را برای تعیین وضعیت به دستگاه‌ها معرفی کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: سپاه  قدس گیلان نیز اعلام آمادگی کرده که تمام امکانات لجستیکی‌شان را برای شناسایی اراضی و ساخت مسکن ایثارگران به‌کار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار