خبرهای داغ:
مدیر حج و زیارت استان قزوین:

برگزاری حج سال آینده در مرحله رایزنی است

یوسفی گفت: سازمان حج کشور جهت برگزاری حج سال ۱۴۰۰ در حال رایزنی با کشور عربستان است.
کد خبر: ۹۳۱۰۹۰۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

محمد رضا یوسفی،  مدیر حج و زیارت استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به برگزاری مراسم حج در سال آینده بیان کرد: حج سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان محدود به شهروندان عربستانی و یا اتباع دیگر کشورها در عربستان به صورت محدود برگزار شد.

 

وی گفت: بنا به شیوه سال‌های گذشته که سازمان حج و زیارت جهت تبیین شرایط حج سال جدید با عربستان مذاکراتی انجام می‌داد، امسال نیز با تبیین شرایط عربستان، که با توجه به شیوع بیماری کرونا قطعا شرایط ویژه‌ای خواهد بود، در انتظار ایجاد قرارداد حج با این کشور هستیم.

 

مدیر حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: هرساله اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه قرارداد جدید جهت اعزام زائرین به مراسم حج منعقد م‌ شد اما بیماری کرونا شرایط انعقاد قرارداد را تغییر داده است.

 

یوسفی با اشاره به هزینه سفر حج سال آینده در صورت برگزاری عنوان کرد: زائرینی که نام آن‌ها جزو لیست حج واجب سال 99 بود می‌توانستند در دو قسط هزینه سفر خود را پرداخت نمایند، بخشی از این زائرین هزینه سفر را کامل پرداخت کرده‌اند اما کسانی که قسط اول آن‌ها پرداخت شده، با پرداخت بخش دوم قسط خود با ارز مصوب سال ۱۴۰۰ می‌توانند مابه التفاوت هزینه سفر خود را پرداخت نمایند، همچنین برای کسانی که دو‌قسط آن‌ها پرداخت شده، مابه التفاوت افزایش هزینه‌های ریالی سفر از آنها دریافت م‌ شود که مبلغ ناچیزی است.

 

وی افزود: چنانچه ظرفیت سفر افزایش یافته و تعداد زائرین بیشتر شود، زائرین جدید هزینه سفر خود را به نرخ روز پرداخت خواهند کرد.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار