خبرهای داغ:

گفتمان مقاومت تنها گزینه عزت و سرافرازی ملت ایران است

امام جمعه شهرستان سرخه گفت: تنها اکسیر اعظم و کبریت احمری که می تواند ما را در برابر هجمه ها، حمله ها و جنگ های سخت، نیمه سخت و جنگ نرم واکسینه و مجهز کند؛ برخورداری از روحیه مقاومت است.
کد خبر: ۹۳۰۹۲۳۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

همزمان با سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه؛ ضمن اشاره با جایگاه ویژه این سردار شهید در جبهه مقاومت اظهار کرد: امروز یکی از گفتمان های مهم در ادبیات انقلاب ما گفتمان مقاومت است. از نظر من بن مایه و جان مایه بیانیه گام دوم انقلاب که نگاهی عمیق و دقیق به فرصت ها و چالش هاست از گفتمان مقاومت و پایداری برخوردار است.

وی تصریح کرد: با لطف خداوند چند دهه از گفتمان مقاومت و نهادینه کردن این گفتمان عزتمند در سطح منطقه می گذرد. با نگاهی به جنبش های انقلابی، گروه های حماسی و انقلابی در سطح منطقه؛ همچون حزب الله لبنان، گروه حماس، حیدریون، فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی و گروه های انصارالله می توان دریافت این گروه ها از روحیه انقلابی البته با محوریت گفتمان مقاومت برخوردار بوده و در برابر دنیای استکبار و نظام فاسد سلطه ایستاده اند. 

امام جمعه شهرستان سرخه با بیان اینکه نقش سردار سلیمانی در ایجاد و احیای روح و گفتمان مقاومت بسیار بارز است، بطوری که این گفتمان بطور جدی از حاشیه به متن وارد شده است؛ بر کسی پوشیده نیست، افزود: گفتمان مقاومت تنها گزینه عزت و سرافرازی ملت ایران است. چهاردهه از رویارویی و مواجهه نظام اسلامی با دنیای استکبار می گذرد.

فاطمی بصیر در ادامه اضافه کرد: براساس تجارب این چهار دهه، هرگاه کوچک ترین نرمشی در برابر دشمن نشان دادیم، متاسفانه این کوچک ترین نرمش ما تبدیل به بزرگ ترین خطای راهبردی و موجب گستاخی، جسوری و تجرّی دشمن شد. لذا با سوابق سیاهی که از دشمن سراغ داریم؛ تنها اکسیر اعظم و کبریت احمری که می تواند ما را در برابر هجمه ها، حمله ها و جنگ های سخت، نیمه سخت و جنگ نرم واکسینه و مجهز کند؛ برخورداری از روحیه مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه ما به ضرس قاطع می توانیم ادعا کنیم سردار سلیمانی نماد مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر دنیای استکبار اروپا و امریکاست، گفت: سردار سلیمانی پیش قراول و پیشتاز میدان های حساس بودند و بیش از 20 سالی که وی در منطقه حضور داشتند توانستند شرورانی همچون داعش را منکوب و سرکوب کنند.

امام جمعه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: درحقیقت جنگ با داعش، جنگ با دنیای استکبار بود. این درایت، تدبیر، شهادت و شهامت سردار شهید موجب شد با ایجاد وحدت و انسجام میان گروه های مختلف در برابر دنیای استکبار که در قالب داعش بروز و ظهور یافته بود، مقاومت کند و طومار ننگین داعش را برچیند.

فاطمی بصیر با اشاره به اینکه نقش شهید سلیمانی بعنوان الگو باید مورد نظر قرار گیرد، عنوان کرد: از توصیه های مقام معظم رهبریست که نگاه ما به شهید سلیمانی، هرگز نگاه به یک فرد خاص نیست؛ ما باید به این شهید بعنوان یک مکتب بنگریم. شهید سلیمانی نسبت به اقشار مختلف جامعه خصوصاً خانواده های معظم شهدا متواضع و فروتن بود. او در مکتب بالنده خویش صدها و چه بسا هزاران شهید مدافع حرم را از کشورهای مختلف تربیت کرد، ما معتقدیم استاد و معلم مطرح مدافعان حرم سردار سلیمانی است. 

وی با بیان اینکه با لطف خداوند امروز توانسته ایم در کشور یک مکتب فرهنگی با استناد به گفتمان مقاومت، روحیه انقلابی، روحیه جهادی و یک منشور جامع و کامل از این گفتمان را در مکتب شهید سلیمانی منقَّح نماییم، ابراز امیدواری کرد: ما مفتخریم در این شرایط بسیار حساس سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار سلیمانی بعنوان یک الگو، شاخص و شاقول برای گفتمان انقلاب و گفتمان مقاومت مورد توجه نسل جوان ما قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان سرخه افزود: شهید سلیمانی نه تنها در بعد نظامی و فرهنگی بلکه می تواند بعنوان شاخص و الگویی برای مدیران ما باشند. این شهید توانست جمله«ما می توانیم» را ثابت کند، چرا که گاهی اوقات دست وی از ابزارآلات جنگی خالی بود؛ اما با تدبیر، درایت، سعه صدر، تشریک مساعی و ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای منطقه خاورمیانه با زبان دیپلماسی فوق العاده قوی اقدامات لازم را به انجام می رساند.

فاطمی بصیر ضمن تاکید بر اینکه سردار سلیمانی یک منظومه و مجموعه فاخر در تمام ابعاد نظامی، فرهنگی، مدیریتی و اجرایی کشور است و چه بسا می تواند الگویی برای مسوولان کشوری ما نیز باشد؛ گفت: همان گونه که شهید سلیمانی به داشته های خود می اندیشید، تکیه بر مردم داشت و بر ظرفیت های بومی اهتمام می ورزید، می تواند الگویی برای مسوولان باشد تا نگاه به درون داشته باشند و نه نگاه به برون و خارج از کشور.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی خارچشم دشمنان بود، یادآور شد: مجموعه ای از ترس، وحشت، بغض و کینه ای که نظام استکبار نسبت به سردار سلیمانی در ناکامی دنیای استکبار در رسیدن به مطامع خود داشت، می تواند علت حذف فیزیکی این شهید باشد. البته این حذف تنها موجب فراموش شدن یاد و نام این شهید نخواهد شد؛ بلکه خون شهید در کالبد جامعه تزریق و موجب طراوت و شادابی جامعه خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سرخه ضمن بیان اینکه یکی از اسناد معتبر و متقن برای شناخت ابعاد وجودی شهید سلیمانی به جوانان و نوجوانان؛ توجه و تمرکز بر وصیت نامه وی است، گفت: حقیقتاً وصیت نامه شهید، وصیت نامه ای ممتاز و به جرات می توان گفت وصیت نامه ای بی بدیل و بی نظیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار