دست‌های سخاوتمند در مقابل کرونا

با شیوع ویروس کرونا خیران و مردم مؤمن استان کردستان که همواره در کارهای خیر پیشگام بوده اند به یاری نیازمندان شتافتند و این کمک های مومنانه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۰۸۳۸۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  ماموستا رستمی امام جمعه سنندج صبح امروز در مراسم مرحله چهارم توزیع کمک های مومنانه که در مسجد جامع سنندج برگزار شد اظهار داشت: در روزهایی که شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای مردم جهان ایجاد کرد، مردم کشور ما با تدبیر مقام معظم رهبری حماسه تعاون و احسان را در مساجد و اماکن مذهبی شکل دادند که این حماسه مصداق بارز انفاق در راه خدا است.

امام جمعه سنندج در این مراسم با تاکید بر لزوم ادامه‌دار بودن مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه در سطح استان و کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی اقشار محروم به علت گرانی‌ها بیشتر شده، این کمک‌ها باید ادامه پیدا کند و همزمان برای ایجاد اشتغال برای محرومان و رفع کامل فقر در جامعه تلاش شود.

وی با اشاره به این‌که رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بر گرفته از تأکیدات دین اسلام و قرآن کریم که در قالب احسان و انفاق مطرح شده از قبل وجود داشته است، گفت: وجدان ایرانی‌ها قبول نمی‌کند که همسایه یا آشنایی در شرایط بد اقتصادی و کرونایی از خانواده خود شرمنده باشد و نتواند هزینه و مایحتاج زندگی را تأمین کند.

ماموستا رستمی با دعوت از خیرین و مردم برای مشارکت در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه افزود: زحمت برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بر عهده سپاه پاسداران است و این نهاد انقلابی با شناسایی افراد نیازمند بار سنگین رزمایش مواسات را بر دوش می‌کشد.

امام جمعه سنندج ضمن اشاره به نتایج و پاداش خداوند متعال به افراد خیر و نیکوکار، عنوان کرد: خداوند همه سرمایه‌داران را جانشین خود در زمین قرار داده که بتوانند بخشی از دارایی خود را در راه کمک به فقرا و نیازمندان صرف کنند.

در ادامه جعفر نژاد نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: انقلاب ما بنا به خاصیت اسلامی بودنش ازهمان ابتدا استکبار ستیز بوده است و در این راه دشمن را دچار چالش کرده و همین امر باعث شده که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به جبهه حق و اسلام استفاده کند.

رونمایی از واکسن کرونا یکی دیگر از دستاورد های فرزندان این انقلاب است

حجت الاسلام علی جعفرنژاد مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان عنوان داشت: مردم نوع دوست ایران در هر کجایی جایی که هم نوع خود را نیاز مند ببینند وارد میدان می شوند و به هم دیگر کمک می رسانند و این امر بنا به فرموده قرآن اثرات ماندگاری دارد که فرد نیکوکار و خیر آن اثرات را در ابعاد مختلف زندگی خود به وضوح می بیند.

وی تاکید کرد: این رزمایش صف واحدی است که با تلاش و انگیزه بالا و حفظ حرمت وآبروی مومنان برگزار می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه گفت: رو نمایی از واکسن کرونا یکی دیگر از دستاورد های فرزندان و دانشمندان این مرزو بوم است که بار دیگر به تمامی جهانیان برتری خود را ثابت کرد و این امر نشان داد که ایران اسلامی و فرزندانش در همه عرصه ها پیشرو از هر کشوری خواند بود.

کاهش دغدغه مندی مردم متضرر و آسیب دیده از کرونا در سایه مواسات مومنانه

در ادامه ابراهیم زارعی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: حضور میلیونی مردم شهیدپرور ایران اسلامی در مراسم تشیع پیکر پاک و مطهر سردار بزرگ اسلام و ایران، سردار حاج قاسم سلیمانی، نشاندهنده جایگاه ممتاز این شهید بزرگ و قدرشناسی مردم است و ما هم به عنوان خادمین این ملت وظیفه داریم برنامه های گرامیداشت و بزرگداشت سالگرد شهادت این سردار بزرگ، را هرچه بهتر و باشکوهتر متناسب با شرایط فعلی برگزار کنیم .

زارعی افزود: رزمایش کمک های مومنانه آزمون خوبی بود تا انسان‌های خیری که تلاش می‌کنند تا در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه به یاری همنوعان خود بشتابند و آنها را یاری کنند و باری از دوش همنوع بردارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به کاهش دغدغه مندی مردم متضرر و آسیب دیده از کرونا در سایه مواسات مومنانه با همراهی مردم خیر، بازاریان، کسبه و اصناف اشاره و بر لزوم استمرار این رزمایش های مومنانه و نظام مندی آن برای زمانهای مورد نیاز در جهت کاهش دغدغه مردم تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز برخی کسب و کارها در اثر این بیماری دچار آسیب شدند افزود: باید حمایت‌های لازم برای کسب‌وکارهای آسیب دیده از سوی نهادها تداوم یابد تا مردم در رنج و عذاب ناشی از این ویروس منحوس در امان باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار