نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

اهمیت ویژه پیوست فرهنگی هوشمند در کارهای اقتصادی

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: در کارهای اقتصادی و عمرانی پیوست فرهنگی هوشمند بسیار مهم است و شیعه و سنی باید در کنار هم از نعمت‌ها و امکانات نظام بهره ببرند.
کد خبر: ۹۳۰۵۶۱۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به تقل از روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار مشاور اقتصادی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، پیرامون طرح‌های عمرانی و اقتصادی کلان استان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت و گفت: ظرفیت‌های استان سیستان‌وبلوچستان بسیار بالاست، اما یکی از مشکلات عمده در استان وجود برخی نگاه‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی است که تبدیل به مانعی برای انجام کار‌ها در استان شده است.
امام جمعه زاهدان کمبود مدیران توانمند، با جسارت و خوش فکر در سیستان‌وبلوچستان را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و افزود: عدم مدیریت صحیح در طول سالیان متمادی باعث وابستگی سیستان‌وبلوچستان به دیگر استان‌های معین شده و حتی در مواردی مردم استان نیز با وجود استطاعت مالی جرأت و جسارت ریسک‌پذیری و سرمایه‌گذاری را ندارند.
آیت‌الله مصطفی محامی بیان داشت: امکان انجام بسیاری از کار‌ها در استان وجود دارد و تنها به افراد متخصص و آگاه نیازمندیم و کلید حل مشکلات در سیستان‌وبلوچستان وجود انسان‌های پای کار است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان اظهار کرد: نیاز است تا در ابتدا اولویت‌سنجی و نیازسنجی‌هایی صورت گیرد و سپس کار شروع و از نیرو‌های بومی استفاده شود.
وی تصریح کرد: همه کار‌ها باید با فکر و نقشه جامع صورت گیرد و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که ابتدا مجموعه‌های داخلی استان هماهنگ باشند سپس مجموعه‌های بیرونی نیز هماهنگ با دستگاه‌های درون استان عمل کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان تاکید کرد: در کار‌های اقتصادی و عمرانی پیوست فرهنگی هوشمند بسیار مهم است و شیعه و سنی باید در کنار هم از نعمت‌ها و امکانات نظام بهره ببرند.
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار قاضی مشاور اقتصادی سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق به بیان گزارشی از آخرین پروژه‌های در دست اقدام قرارگاه قدس سپاه در جنوب استان پرداخت و گفت: بنابر تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص سواحل مکران در حال حاضر بیش از ۲۰۰ طرح اقتصادی و عمرانی در جنوب استان برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: در طراحی ساختار اقتصاد باید هوشمندانه عمل کنیم که در این صورت فضای کار بسیار و درآمد‌ها سرشار خواهد بود.


انتهای پیام/
ارسال نظرات