مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد؛

الگوسازی برای نسل جدید با کنگره 17 هزار شهید، جانباز و آزاده زن

حقایق پور گفت: اگر ما به عنوان مسئولین برگزاری کنگره بتوانیم نقش و وظیفه خود را در قبال بانوان تاثیر گذار به خوبی ایفا کنیم این کنگره در الگوسازی برای دختران نسل جدید بسیار موثر خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۰۵۶۰۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین؛ غلامرضا حقایق پور، در جلسه نخستین کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد ابراز کرد: این کنگره در بهمن ماه سال جاری به صورت کشوری برگزار می‌شود و به طور قطع با درنظر داشتن شرایط کرونا در سطح استان‌ها به شکل ویدئو کنفرانس خواهد بود.


وی ادامه داد: در قزوین 28 شهیده و جانباز زن داریم که نشانگر نقش موثر بانوان استان در پیروزی، تثبیت و دوام انقلاب است و اکنون نیز بانوان در تمام زمینه‌ها دوشادوش مردان نقش آفرین هستند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: بنیاد شهید و سایر نهادهای فرهنگی در راستای تجلیل از این اسوه‌های ایثار و مقاومت که می‌توانند برای همه به‌عنوان الگو مطرح شوند وظیفه دارند.


وی افزود: البته باتوجه به نقش موثر زنان در گذشته و حال، برگزاری این مراسم دیر است اما جای امیدواری است که زمینه‌ای برای برنامه‌های بعدی در سال‌های آینده باشد و امیدواریم با برنامه ریزی از نظر کمیت و کیفیت برنامه‌های بهتری اجرایی شود.


این مسئول گفت: اگر ما به عنوان مسئولین برگزاری کنگره بتوانیم نقش و وظیفه خود را در قبال بانوان تاثیر گذار به خوبی ایفا کنیم این کنگره در الگوسازی برای دختران نسل جدید بسیار موثر خواهد بود.


وی عنوان کرد: شهیده رقیه رضایی در استان شهید کشوری است، همچنین در مجموع 16 شهید و 12 آزاده و جانباز زن داریم اما بنیاد شهید و دستگاه‌های فرهنگی آنطور که باید به معرفی این شهدا ورود پیدا نکرده و الگوسازی صورت نگرفته و از این رو شرمنده هستیم.


حقایق پور ادامه داد: حتی نامی از این بانوان تاثیر گذار در خیابان‌ها و کوچه‌ها نقش نبسته، لازم است نقش این افراد برجسته شود، همچنین ما به تعداد همسران و مادران شهدا، جانبازان و آزادگان الگوی زن داریم که نتوانسته‌ایم آنان را به خوبی مطرح کنیم و در این راستا ضعف داشته‌ایم.

وی در پایان گفت: اگر پس از این کنگره جریان سازی صورت گرفته و دستگاه‌ها به الگوسازی ورود کنند و وظایف تعریف شده که البته می‌توان گفت تکلیف آنان است را انجام دهند، این کنگره تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار