رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور عنوان کرد

یک میلیون و ۱۵۰هزار بسته معیشتی توسط اوقاف توزیع شد

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: از ابتدای سال ۹۹ بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی به شکل قطعی توزیع شده و برنامه ریزی های لازم برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته انجام شد
کد خبر: ۹۳۰۴۵۷۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در سفر یکروزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به استان مرکزی گفت: استان مرکزی استعداهای زیادی دارد و سازمان اوقاف و امور خیریه هم وقفیات و موقوفیات زیاد و متنوعی دارد که سفر به این استان از چند جهت حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از دلایل سفر این بود که ما برای موقوفات توسط خود مردم امین هایی تعیین کردیم که بهره بری موقوفات را بالا ببرند و امورات موقوفات معطل نماند و هم اکنون جلسه تخصصی آن در سازمان اوقاف استان برقرار است و امیدواریم نتایج موثری داشته باشد.

خاموشی اظهار کرد: امروز نیاز داریم که برای توسعه و بهره بری بیشتر موقوقات تلاش بیشتری داشته باشیم و ماده ۵ سازمان اوقاف و امور خیریه برای نصب امین اجازه را داده و در واقع اوقاف سیستم کارمندی در آن کمتر دیده شده بلکه باید به شکل درآمد هزینه با مردم کار کنند.

وی ادامه داد: همچنان که بقاع متبرکه از قدیم الایام هیئت امنای آنها به شکل مردمی انتخاب میشده اند برای موقوفات هم اینکار را انجام می دهیم و امین های زیادی در این استان نصب شده اند و گزارشات دقیق آن در آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: هدف دوم سفر به استان مرکزی مشاهده زنجیره تولید است و این با توجه به کارکردی است که در برخی از موقوفات استان آغاز شده که شامل زراعت، دام سبک وسنگین و تولید شیر و حتی در آینده کارخانه لبنیات را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت اوقاف استان مرکزی گفت: بهره وری سازمان اوقاف در استان از گذشته افزایش پیدا کرده و خوشبختانه از مصوب سال خود جلو هستند و کارکرد مثبتی را نشان می دهد و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

خاموشی با اشاره به اقدامات خیریه ای سازمان اوقاف افزود: سازمان اوقاف بخش دوم آن امور خیریه است که بیمارستان ها ، دارالیتام ها و اموری که به بهزیستی مربوط است ما کمک می کنیم که این بستگی به نیات واقفین محترم دارد و به این امر هم رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اجاره های املاک اوقافی در ایام کرونا بیان کرد: در خصوص اجارات در شرایط کرونایی کمیسیون املاک در یک نوبت تصویب نامه ای با بررسی های دقیق داشت که مکان هایی که باید اجاره را نگیرند مصوب کردند و این مصوبات با دقت انجام خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: عمده کاری که در شرایط کرونایی انجام می شود کمک های مومنانه با کمک بقاع متبرکه و مجموعه های افق در سراسر کشور در حال انجام است و تا زمان سالگرد شهادت شهید سلیمانی این امر استمرار خواهد داشت و هر بقعه ای بستگی به ظرفیت آن دارد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۹ بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته به شکل قطعی توزیع شده و برنامه ریزی های لازم برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته انجام شده و متوسط هر بسته بیش از ۳۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار