بسیج گزارش می‌دهد؛

یلدای مومنانه؛به نام حاج قاسم و به کام نیازمندان + عکس و فیلم

شرق تا غرب مازندران در تاریک ترین و طولانی ترین شب سال با چراغ پرنور نهضت کمک مومنانه ، روشن شده است.
کد خبر: ۹۳۰۴۲۲۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آخرین ورق از دفتر فصل پاییز امسال به نام یلدای مومنانه ثبت شده است؛ یلدایی از جنس همدلی و نوعدوستی. بسیجیان استان مازندران آخرین یلدای قرن را امسال با یاد حاج قاسم که نامش روشنی بخش دل هاست، رقم زده اند و با کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی، سفره‌های کوچک آن‌ها را رنگ و لعاب  بخشیدند.
 
کرونا اگرچه در این قریب به ۱۰ ماه محدودیت‌ها و مشکلات زیادی را برای کشور و مردم بوجود آورد، اما نتوانست دل‌ها مردم را از هم دور کند و هرچه فاصله‌های فیزیکی بین مردم بیشتر شد،ولی فاصله‌ها دل هایشان هر روز بهم نزدیکتر شده است.
 
در آخرین روز از پاییز سال ۹۹ که به عبارتی آخرین یلدای قرن هزار و سیصد است، آئین یلدای مومنانه و کمک به نیازمندان در سراسر مازندران برگزار شد.  بانوان بسیجی استان در تمامی شهرستان‌ها با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بسته‌های یلدایی که معطر به نام حضرت زینب (سلام الله علیها) و  یادحاج قاسم بود، آیه «اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ» را تفسیر کردند.
 
 فرشته پازوکی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا از تهیه و توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی ویژه شب یلدا بین نیازمندان در سراسر استان خبر می‌دهد و اضافه می‌کند:هزینه ریالی  این مرحله از نهضت کمک مومنانه ۳۰ میلیارد ریال است که بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شده است.
 
 شرق تا غرب مازندران در تاریک‌ترین و طولانی‌ترین شب سال با چراغ پرنور نهضت کمک مومنانه، روشن شده است. نوشهری‌ها هم برای بدرقه آخرین روز از فصل برگ ریزان، شکوفه‌های عشق و امید در دل نیازمندان کاشتند. به گفته فرمانده سپاه نوشهر در مراسم رزمایش کمک مؤمنانه با عنوان «یلدای مهربانی» ۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شده است.  
 
توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در روز ولادت حضرت زینب (س) در نوشهر
 عروس شهر‌های ایران رامسر زیبا هم  خود را به قافله نهضت مومنانه رساند و  یلدای بیادمادنی را برای نیازمندان خلق کرده است. به همت بسیج و سپاه رامسر همزمان با شب یلدا، سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ۵۰۰ سبد کالا با عنوان "کمک مومنانه، یلدای زینبی" بین نیازمندان توزیع شد.
 
یلدای زینبی در رامسر با توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی
ساری  مرکز شهر مازندران هم برای کمک به نیازمندان آستین همت را بالا زد و در آخرین روز از آذرماه، گرمای همدلی را بر سرمای معیشتی مردم غالب کرد. جانشین فرمانده سپاه ساری از توزیع یک هزار بسته معیشتی همزمان با شب یلدا در بین نیازمندان خبر میدهد و می‌گوید:امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند نیازمند در حقیقت فرستاده خدا است و اگر دست نیازمند را بگیریم در واقع دست خدا را گرفتیم.
 

تقارن  شب یلدا با سالروز میلاد اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار، بانوان بسیجی قائم شهر را بر آن داشت تا با همتی زنانه، به دستگیری از نیازمندان بروند. کلثوم آهنگری در گفتگو با خبرنگار بسیج در قائم شهر از تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: هزینه ریالی بسته‌های معیشتی ۲۵۰ میلیون تومان است که  این کمک‌ها  در قالب ۶ راس گوسفند، کارت هدیه وبن‌های خرید، کمک جهیزیه نوعروسان، بسته‌های بهداشتی درمانی تهیه و بین اقشار محروم و نیازمند توزیع شده است.
 
سوادکوه شمالی آئین شب یلدا را با کمک به نیازمندان برگزار می‌کند. شعبانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در سواکوه شمالی  از تهیه و توزیع ۵۰۰ سبد کالا در شب یلدا بین نیازمندان خبر می‌دهد و می‌گوید:  این اقدام نوعدوستانه در اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با هدف کمک به محرومان و شادی دل فرزندانشان صورت گرفته است.
 
به گفته فرمانده سپاه سوادکوه شمالی ارزش ریالی هرسبد را  ۴۰۰ هزار تومان بود  با کمک خیران و فرماندهان حوزه‌های مقاومت برادر و خواهر بسیجیان شهرستان  این بسته‌ها جمع آوری و به خانوار‌های مستمند اهدا شد.
 
 
شب یلدای تنکابی‌ها هم به نام حاج قاسم و به کام نیازمندان در آمده است. رزمایش مؤمنانه یلدایی همزمان با سالروز خجسته میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله  علیها)  وروز پرستار همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا (سلام الله علیها)  وبسیج سازندگی سپاه تنکابن با تهیه ۳۱۳ بسته معیشتی ویژه شب یلدا حاوی میوه و آجیل به ارزش ریالی ۴۷۰ میلیون ریال به  نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی اهدا شد.
 
 
در بهشهر هم کمک های همدلی متبرک به نام شهدا شد . بانوان بسیجی بهشهری به نیت هر شهید بسته های معیشتی را متبرک می کردند تا با اهدای  ۴۰۵بسته معیشتی ویژه شب یلدا لبخندی بر لبان آسیب دیدگان کرونایی و افراد کم برخوردار بنشانند. 
 
 
غربی‌ترین شهر مازندران، گلوگاه که پاییز برفی را در نقاط بالادست شاهد بود، طولانی‌ترین شب سال را به کام نیازمندان شیرین کرد. بسته‌های معیشتی و یلدایی توسط سپاه و بسیج گلوگاه در روستا‌های دور و محروم توزیع شد تا یک بار دیگر آوازه نوعدوستی علوی تبار‌ها بر دل وجان مردم ایران زمین بنشیند.
 
 
گزارش از :علی ابراهیمی گتابی
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها