خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی

توسعه کشور حول محور تحول به دست پژوهشگران است

دکتر محمدبیگی گفت: امروزه مدار تحول دست کسانی است که در چرخه مدیریتی خود در خانواده و محل کار عاملی را بنام پژوهش ایجاد کردند.
کد خبر: ۹۳۰۴۰۹۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با محوریت گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی که با حضور استاندار قزوین و نمایندگان مردم استان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد بیان کرد: اگر روزی سلام و احوالپرسی فقط بخشی از مکالمات روزانه ما بود اما امروز این کلمات از عمق وجود با آرزوی سلامتی برای عزیزانمان است چرا که در روزگاری که کرونا جان عزیزانمان را می گیرد، نگران فرزندان و دانش آمورانمان هستیم.

وی با اشاره به هفته و روز پژوهش و نیز هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هر ملتی که در آن سوال پرسیدن محور بوده و پاسخ به سوالات جایگاه داشته و برای این پاسخ ها اندیشکده و پژوهشکده تشکیل شده است، این جامعه به اهداف والای خود دست یافته است.

دکتر محمدبیگی اظهار کرد: امروزه مدار تحول دست کسانی است که در چرخه مدیریتی خود در خانواده و محل کار عاملی را بنام پژوهش ایجاد کردند و در آموزش و پرورش مهم است که فرزندانمان را پژوهش گر و پرسشگر بار بیاوریم. وقتی فرزندانمان فکر کنند و پرسشگر باشند قطعا خلاق می شوند و زمانی که فرزندان ما بیاموزند که به موضوعات فکر کرده و پرسش کنند این موضوع را نیز خواهند آموخت که برای دست یافتن به پاسخ این سوالات باید تلاش کنند و اینگونه است که جامعه افرادی متفکر و پژوهشگر پرورش می دهد.

نماینده مردم قزوبن، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما بعنوان مدیر و معلم و پدر و مادر باید پشتیبان دانش آمورانمان باشیم و قطعا این دانش آموزان مدیرانی فعال و خلاق خواهند شد و بر اساس پژوهش کشور رو به توسعه حرکت کرده و به دنیا حکمرانی می کنند.

وی افزود: امروز دنیا دست کسانی است که روزی در مورد مسایل اطراف، از خود سوال کردند، پژوهش کردند و امروز کسانی که جهان را رهبری می کنند از پژوهشکده ها و اندیشکده ها خارج شده اند. در حوزه پژوهش، سالهاست که رهبر معظم انقلاب از پژوهش سخن گفته اند و ما در این امر غفلت کرده ایم. بیش از یک دهه مقام معظم رهبری در مورد آینده نگری و آینده پژوهی، پژوهش و اقدامات در این زمینه سخن گفته اند، یعنی رهبر معظم انقلاب ده سال آینده را بر مبنای مطالعات خود و اطلاعات موجود می دیدند و خواستار اقدامات موثری در این زمینه بودند و اگر امروز در مخمصه افتادیم به این خاطر است که فرایندها را خوب به مقصد نرساندیم.

دکتر محمدبیگی با انتقاد از عملکرد ضعیف در بحث پژوهش در کشور به ویژه در حوزه آموزش و پرورش اضافه کرد: باید بپرسیم امروز چند اندیشکده و پژوهشکده و مرکز آموزش و تحقیقات و فناوری در مدارس کشور داریم.اگر امروز کرونا را کنترل می کنیم به دلیل رفتارهای پژوهش محور است اگر پژوهش محور می‌رفتیم و ذائقه مردم را می‌شناختیم امروز به این نتیجه می رسلدبم که شب یلدا را مردم خودشان طوری بر مبنای سلامت برنامه ریزی کنند تا دو هفته آینده آماری در خصوص افزایش آمار مبتلایان نداشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث فضای مجازی بیان کرد: دو هفته پیش دیداری با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و یکی از مباحث مطرح شده بحث عوارض استفاده زیاد از فضای مجازی بود که با توجه به گزارش روانپزشکان که با تحقیق در این خصوص نتایج را به بنده اعلام کرده بودند، استفاده زیاد از تبلت و گوشی موجب شده یک سوم مراجعین به پزشکان در بحث افزایش سردرد، تنش های عصبی، افزایش استرس و اضطراب و بی حوصلگی معلمان و دانش آموزان به دلیل استفاده بیش از حد از فضای مجازی بوده است.

دکتر محمدبیگی اضافه کرد: اگر این عوارض امتداد یابد ما دچار بحران سلامت خواهیم بود لذا باید از گزینه‌های مختلف برای آموزش بهره برد و اندیشکده و پژوهشکده ای برای نحوه استفاده از فضای مجازی در آموزش و پرورش ایجاد شود تا با استفاده از گزینه های متفاوت، فضایی برای معلمان و دانش آموزان ایجاد شود که دچار مشکل نشوند.

دکتر محمدبیگی خواب مناسب و تغذیه سالم را عامل مهم پیشگیری از بیماری ها دانست که به ویژه برای دانش آموزان بسیار مهم و مورد تأکید است.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار