همتی در گفتگو با دانشجو مطرح کرد:

اولویت جنبش‌های دانشجویی تصمیم‌سازی است نه تصمیم‌گیری

دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی یزد گفت: تشکل‌های دانشجویی باید تصمیم‌ساز باشند تا تصمیم‌گیر و راه صحیح را به مسئولان نشان بدهند.
کد خبر: ۹۳۰۲۹۱۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امین رضا همتی، دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی یزد در خصوص حرکت جنبش‌های دانشجویی در کشور خصوصا در استان یزد گفت: بحث جنبش‌های دانشجویی در استان یزد حول محور بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی، جنبش عدالتخواه و مستقل می‌باشد. تشکل‌های دانشجویی باید تصمیم ساز باشند و راه صحیح را به مسئولین نشان بدهند.

همتی ادامه داد: جنبش دانشجویی زمانی اثر گذار است که تعارض منافع نداشته و بحث حزب گرایی و سیاسی بازی در آن نقشی به عهده نگیرد. عدالت برای جنبش‌های دانشجویی مهم‌ترین چیز است. به همین دلیل می‌تواند صندلی‌ها را برای مسئولین داغ کند.

دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی یزد افزود: در حال حاضر، اما جنبش دانشجویی به یک تشکلی برنامه محور تبدیل شده که در زمان‌های متفاوت بر حسب موقعیت مراسم و جشن برگزار کند و کارکرد اصلی خودش را از دست داده است.

وی تاکید کرد: جنبش وارد سیاسی بازی و حزب بازی شده و تعداد اندکی از جریانات هستند که کاری به موضع گیری‌های سیاسی ندارند. اگر جریانات دانشجویی مستقل بشوند، می‌توانند راه جدیدی را در گشایش امور باز کنند. خیلی از گروه‌های دانشجویی در حال حاضر به روی مسائل مهم کشور کار می‌کنند. یکی شفافیت است که در یزد توجه ویژه‌ای به آن شده است. قبل از اتخاب مجلس در زمستان سال ۹۸ فاکتور‌هایی برای نمایندگان فعلی تعیین و بین مردم گفتمان سازی را مطرح کردیم.

همتی گفت: با این حال جریان دانشجویی یزد توانست در بحث شفافیت رتبه اول را در جشنواره نجم کسب کند؛ که هر ۴ نماینده استان قائل به شفافیت هستند و درآمد خود را منتشر کردند. جنبش به میان مردم آمد و روشنگری کرد و این مطالبات خواسته مردم شد. این یعنی تصمیم سازی برای مردم.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: نباید جلوی حریت دانشجو را بگیریم؛ اجازه بدهیم آزادانه دغدغه هایشان را مطرح کنند و آنچه که به درد نظام می‌خورد را مطرح کنند. جای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها خالی است. اجازه بدیم که جریان دانشجویی وارد عرصه حکمرانی بشود.

وی در پایان تاکید کرد: هسته‌های دانشجویی در سراسر کشور در حال حاضر روی بودجه تمرکز کرده و مسائل مختلف را بررسی می‌کنند و در آخر نتایج را به مرکز تحقیقات مجلس تحویل می‌دهند. اگر دولت و مجلس با روی گشاد از دانشجویان درخواست کمک کند مشکلات کشور سریعا حل خواهد شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار