خبرهای داغ:

انتخابات مجمع هماهنگی کانون‌های فرهنگی استان سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری انتخابات مجمع هماهنگی کانون‌های فرهنگی استان همزمان با بیست و پنجم آذرماه جاری خبر داد و گفت: ۶۵ کانون در این انتخابات شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۰۲۷۶۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
انتخابات مجمع هماهنگی کانون‌های فرهنگی استان سمنان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در گفتگو مجازی با خبرنگاران، ضمن اشاره به برگزاری انتخابات مجمع هماهنگی کانون‌های فرهنگی استان سمنان در هفته جاری، بیان کرد: این انتخابات قرار است در روز بیست و پنجم آذرماه جاری برگزار و یک مجمع هماهنگی متشکل از پنج کانون فرهنگی سطح استان سمنان با رأی واجدان شرایط انتخاب شوند.
وی با بیان اینکه اعضای ۶۵ کانون فرهنگی سطح استان سمنان در این انتخابات حضور خواهند داشت، ابراز کرد: سهم شاهرود از این کانون‌های فرهنگی ۲۵ کانون، سمنان ۱۰ کانون، دامغان ۱۲ کانون، مهدی‌شهر و گرمسار هر کدام چهار کانون، سرخه شش کانون و میامی یک کانون است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این کانون‌ها نهایتاً یک مجمع متشکل از پنج کانون را تشکیل می‌دهند که رسالت‌هایی طبق آئین‌نامه برای آن تعریف شده است، بیان کرد: نظارت و سیاست‌گذاری، نمایندگی کانون‌های فرهنگی استان در مجمع ملی و کشوری، امور مرتبط با کانون‌ها، اطلاع رسانی، آگاهی رسانی و… در زمره رسالت‌های این مجمع است.
شکری با بیان اینکه اعضای مجمع به مدت دو سال مسئولیت استانی خواهند داشت، گفت: حداقل سن داوطلبی برای این انتخابات ۲۲ و حداکثر ۶۰ سال تعیین شده است همچنین افراد می‌بایست حداقل یک سال سابقه مدیریت کانون فرهنگی تبلیغی دارای مجوز از سازمان یا حداقل سه سال فعالیت مؤثر در سایر مجموعه‌های فرهنگی مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه داوطلبان باید با ورود به سامانه مدارک مورد نیاز خود را بارگذاری کنند تا پس از تأیید صلاحیت در انتخابات شرکت داده شوند، گفت: این امر تنها برای داوطلبان است و کسانی که رأی می‌دهند نیازی به ثبت نام ندارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه انتخابات حضوری و با رعایت الزامات و پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، زیرا جمعیت حاضر در انتخابات اندک هستند و مراکز تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های استان سمنان رأی‌گیری را میزبانی می‌کنند، گفت: ماسک، الکل، الزامات انتخابات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و… در این انتخابات پیش بینی شده است.
شکری با بیان اینکه برای هر کانون فرهنگی تبلیغی یک حق رأی وجود دارد که صرفاً مسئول کانون با در دست داشتن مجوز مربوطه رأی می‌دهد، گفت: اعضای مجمع استان از میان داوطلبان عضویت، با رأی اعضا و توسط رؤسای کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان سمنان انتخاب می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها