خبرهای داغ:
یادداشت/

چرایی حمله همه جانبه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران

در چهار دهه پس از تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ استکبار جهانی چه در زمان ایجاد و چه بعد از تشکیل انقلاب اسلامی حملات همه جانبه‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده است که دلایل متعددی دارد.
کد خبر: ۹۳۰۲۶۶۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

چرایی حمله همه جانبه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش خبرگزای بسیج از همدان، در چهار دهه پس از تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ استکبار جهانی چه در زمان ایجاد و چه بعد از تشکیل انقلاب اسلامی حملات همه جانبه‌ای را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده است که دلایل متعددی را می‌توان برای آن بیان کرد.

اولین و مهمترین مسئله‌ای که باعث این دشمنی شده است مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است که تمام زیربنای فکری نظام سلطه را به هم ریخته و اساس و شالوده آنها را زیر سوال برده است. بنابراین مقام معظم رهبری فرمود «امروز دشمنی اردوگاه استکبار با ایران اسلامی، به خاطر اسلام است. آنها با اسلام دشمن هستند که به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد می‌کنند و الا آمریکا از هیچ چیز ملت ایران به قدر مسلمان بودن و پایبندی به اسلام ناب محمّدی صلی الله علیه وآله، ناراحت نیست. او می‌خواهد شما از این پای‌بندی دست بردارید».

دومین علت این حمله همه جانبه به مسیری است که جمهوری اسلامی به سمت آن حرکت می‌کند و آن رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال در تمام ابعاد آن می‌باشد. مقام معظم رهبری فرمود «دشمنی آمریکا و استکبار با ایران اسلامی، به خاطر این حرکت قدرتمندانه مردمی است؛ چون ایمان مردم، علاقه مردم به استقلال و اطمینان به نفس مردم، به ضرر آنهاست. آنها می‌خواهند کشور ما را همیشه وابسته نگه دارند. آنها می‌خواهند از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، کشورهای این منطقه را وابسته به خودشان نگه دارند. وقتی کشوری مستقل است، وقتی اطمینان به نفس دارد و با اعتماد به خود در راهی که او را به سمت اهداف والا می رساند، حرکت می کند، طبعاً اینها ناراضی می‌شوند. نارضایی دشمنان جهانی ما به این خاطر است. آنها وقتی راضی می‌شوند که ملت ایران اختیار دین و دنیا و فرهنگ و اقتصاد خود را یک سره به آنها بسپارد».

سومین علت این مسئله این است که جمهوری اسلامی ایران قدم‌های بزرگی در مسیر پیشرفت و توسعه برداشته است که نظام سلطه تاب چنین پیشرفت‌هایی را در ابعاد مختلف ندارد. لذا دست به ترور و شهید کردن اندیشمندان؛ دانشمندان و متفکران نظام جمهوری اسلامی می‌زند که نمونه‌های جدید آن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده می‌باشد. مقام معظم رهبری فرمود «دشمنی نظام مستکبر آمریکایی و هر مستکبری در دنیا با نظام اسلامی، به خاطر پرچم برافراشته عدالت است؛ به خاطر این است که می‌بیند با نام اسلام و با تعالیم والای اسلام، کشوری دارد به سمت رشد و توسعه و پیشرفت علمی و عملی حرکت می‌کند و می‌داند که این، جلوی نفوذ آنها را خواهد گرفت. آنها با هر کشوری که خارج از قلمرو قدرت آنها به توسعه و پیشرفت علمی دست پیدا کند، مخالفند».

چهارمین دلیل این حمله همه جانبه حمایت نظام جمهوری اسلامی از ملت‌های مستضعف و مقابله با رژیم منحوس اسرائیل می‌باشد. رژیمی که به اشغال سرزمین فلسطینیان هر روز ظلم و جنایت‌های متعددی علیه این مردم مظلوم انجام می‌دهد. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: جمهوری اسلامی همچون گذشته به حکم وظیفه دینی و انسانی و مبتنی بر اصول ارزشی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استیفای حقوق آنان و هم چنین دفع شر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دریغ نخواهد کرد.

موارد فوق چهار دلیل اصلی حمله همه جانبه نظام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران است که با حول قوه الهی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حمایت و همراهی مردم این درخت تنومند شکوفا خواهد شد و دشمنان نظام هر روز خوار و ذلیل خواهند شد.

یادداشت از: جواد قاسم آبادی، ارشد اندیشه سیاسی در اسلام

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار