خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

کشف بیش از ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر تریاک در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر تریاک در ۲ عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۱۵۷۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کشف بیش از ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر تریاک در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران از کشف ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر تریاک در دو عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و اظهار داشت: در عملیات اول، با تلاش‌های اطلاعاتی چند ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر مشخص شد، این باند اقدام به انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی به استان همدان کرده است.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی ایجاد شده در یک عملیات ضربتی خودرو  قاچاقچیان و منزل آن‌ها در شهر همدان شناسایی و در بازرسی از آن، ۱۲ کیلو و ۵۰۰ گرم  تریاک کشف و سه متهم در این رابطه دستگیر و ۲ دستگاه خودرو سواری توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در عملیات دوم و در پی تلاش‌های اطلاعاتی، یک باند قاچاقچیان مواد مخدر که قصد انتقال تریاک از شهرستان ملایر را داشتند با اشراف اطلاعاتی کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان شناسایی شدند.

وی افزود: با همکاری عملیاتی کارکنان انتظامی شهرستان ملایر، خودرو قاچاقچیان در یک اقدام عملیاتی و به موقع در خروجی این شهرستان متوقف و در بازرسی از آن، ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر تریاک کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

امیری در پایان بیان داشت: اشراف و تعامل اطلاعاتی، عملیاتی دو رویکرد موثر در سطح ناجا می‌باشد که ظرفیت‌های گسترده‌ای را برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر ایجاد می‌کند و فرماندهی انتظامی استان همدان از این ظرفیت نهایت بهره را می‌برد.

*کشف ۳۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در همدان

وی  گفت: همچنین در پی کسب خبری مبنی بر این که مقادیر زیادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سوله‌ای واقع در حاشیه شهر به صورت غیر قانونی و فاقد مجوز در حال فعالیت است، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سردار امیری افزود: با اعزام کارکنان انتظامی و اداره برق منطقه به آدرس اعلامی، مشخص شد متصدی سوله مذکور در محل حضور ندارد.

وی بیان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این سوله، ۳۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به صورت فعال کشف شد که توسط کارکنان اداره برق سیستم برق دستگاه‌ها قطع و پس از ایمن سازی، کلیه دستگاه‌ها جمع‌آوری و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به این که ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده، گفت: پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و در حال رسیدگی است.

*دستگیری سارق و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت در تویسرکان

وی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان تویسرکان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سردار امیری در ادامه افزود: با بکارگیری اقدامات اطلاعاتی و شگرد‌های پلیسی، ماموران پاسگاه خرمرود شهرستان تویسرکان موفق به دستگیری شخصی سابفه‌دار و حرفه‌ای شدند که در بازرسی از داخل خودرو پیکان نامبرده، آلات و ادوات سرقت از جمله قیچی‌های بزرگ و وسایل تخصصی بالا رفتن از ستون‌های برق و مقداری سیم و کابل سرقتی کشف شد.

وی بیان داشت: فرد دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی اعتراف کرد و گفت، مدتی است با تهیه وسایل و ابزار قطع سیم‌های برق، اقدام به سرقت می‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: متهم با وسایل مکشوفه تحویل پلیس آگاهی شهرستان شد و در بازجویی‌های فنی و تخصصی، تاکنون به ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرده و در حال شناسایی محل‌های این سرقت‌ها و بازسازی آن‌ها است.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: برای پیشگیری از وقوع انواع سرقت، منزل و خودرو خود را به تجهیزات ایمنی نظیر دوربین مدار بسته و قفل و زنجیر، آژیر و دزدگیر مجهز کرده و در صورت وقوع هر نوع سرقت، موضوع را در سریع‌ترین زمان با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار