جانشین سپاه الغدیر استان یزد:

کمک بیش از 85میلیاردی مومنانه در استان یزد به همت بسیج/مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه کلید می خورد

حسین زارع کمالی با تشریح عملکرد بسیج در رزمایش های کمک مومنانه از عملیاتی شدن مرحله سوم این رزمایش خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۸۰۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ حسین زارع کمالی جانشین سپاه الغدیر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه الغدیر استان یزد در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: به دنبال لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کمک های مومنانه و مواسات و همدلی، بسیجیان استان یزد برای تحقق این امر آستین همت بالا زدند.

زارع کمالی افزود: از ابتدای فرمایشات رهبری تاکنون بیش از 70هزار خانواده نیازمند در استان یزد شناسایی شدند و به همت بسیج استان یزد قریب 80هزار بسته معیشتی در قالب 6 مرحله توزیع شد.

***بیش از 19 میلیارد ریال کمک نقدی به خانواده های نیازمند استان یزد

وی افزود: در این مدت قریب 10هزار کارت هدیه به صورت نقدی به مبلغ 19میلیارد و 339میلیون و 800هزار تومان به خانواده های نیازمند جهت تسهیل در امر معیشت اهدا شده است.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: خوشبختانه به یاری خداوند و همت بسیجیان استان یزد 17هزار قرص نان، بیش از 247هزار پرس غذای گرم، بیش از 5هزار و 700 بسته گوشت قرمز، بیش از 7هزار بسته گوشت مرغ بین نیازمندان و مردم استان یزد توزیع شده است.

وی اهدای جهیزیه در ایام شروع کرونا را از اقدامات پسندیده عنوان کرد و گفت: در 6 مرحله کمک مومنانه، 262 سری جهیزیه کامل عروس و 172عدد سایر اقلام زندکی به زوج های جوان یزدی و خانواده های نیازمند اهدا شده است که در مرحله سوم نیز این سنت پسندیده با اهدای 73 سری جهیزیه ادامه دارد.

زارع کمالی تصریح کرد: اهدای 4هزار بسته لوازم التحریر، 874 دست پوشاک و کفش و بیش از 63هزار بسته بهداشتی نیز از توفیقات بسیجیان استان یزد در دوران شیوع کرونا ویروس بوده است.

***کمک بیش از 85میلیاردی مومنانه در استان یزد

جانشین سپاه الغدیر استان یزد ابراز کرد: کل ارزش ریالی خدمات در این مراحل بیش از 85میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است که بیش از 67میلیارد ریال ان از منابع خیرین و کمک های مردمی و بیش از 20میلیارد ریال این خدمات از همکاری دستگاه و نهادها تامین شده است.

زارع کمالی ایجاد وراه اندازی 400 صندوق قرض الحسنه در استان با هدف اشتغالزایی و مردم یاری، ایجاد 13 تعاونی تولیدی و توزیع در بستر صندوق های قرض الحسنه، پرداخت 800 وام صفر تا 2درصد در قالب واحدهای ضروری و اشتغال زایی، ایجاد 405 اشتغال پایدار در استان و اموزشی 905 بسیجی برای ایجاد اشتغال را از توفیقات بسیج در راستای کمک مومنانه عنوان کرد.

*** موفقیت پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی با 50درصد مشارکت

جانشین سپاه الغدیر استان یزد در خصوص حوزه فعالیت بسیج سازندگی با بیان اینکه پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی با 50درصد مشارکت است، افزود: هدف از اجرای طرح 50درصد مشارکت، هدایت بودجه های دولتی به مناطق محروم است.

وی اظهار داشت: پروژه های محرومیت زدایی شامل پروژه هایی است که با اداراتی مانند منابع طبیعی، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مشارکت 50درصدی صورت گرفته است.

زارع کمالی اضافه کرد: لایروبی قنات با میزان 8هزار متر با مشارکت 50درصدی بسیج سازندگی استان یزد به مبلغ 350 میلیون تومان یکی از کارهای مشارکتی بوده که صورت پذیرفته است.

***بهسازی 97 منزل در مناطق محروم استان یزد

جانشین سپاه الغدیر استان یزد انتقال آب شرب به متراژ 5هزار و 800متر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی به مبلغ 395 میلیون تومان در سال جاری است افزود: استخر ذخیره آب به متراژ 600 متر مکعب با هزینه 230 میلیون تومان، آب رسانی روستایی با منابع آب سیار به مبلغ 320 میلیون تومان و کمک هزینه احداث 50 منزل مسکونی محرومین تحت پوشش بهزیستی به مبلغ 600میلیون تومان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان یزد است.

وی تعمیر و بهسازی مسکن محرومین را دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان یزد اعلام کرد و گفت: در این بخش 91 مورد منزل مسکونی بهسازی به مبلغ 670 میلیون تومان مشارکت 50درصدی داشتیم که مابقی با ادارات مرتبط پرداخت کردند.

***فعالیت 505 گروه جهادی در استان یزد

زارع کمالی در ادامه با بیان اینکه دومین محور فعالیت های بسیج سازندگی در بحث فعالیت های جهادی است، افزود: در حال حاضر 505 گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی داریم که فعالیت های گسترده ای را در سطح استان انجام می دهند.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه در بحث ویروس کرونا، 9هزار و521 اعزام در استان داشتیم اذعان داشت: در این مراحل اعزام، 78 هزار و 451 نفر به مناطق مختلف استان اعزام شده و اقدامات جهادی خود را در زمینه های گوناگون انجام دادند.

***تولید 5میلیون ماسک و کاهش بار روانی یزد

وی با بیان اینکه در موج اول کرونا 82 کارگاه تولید ماسک در استان راه اندازی شد، اظهار داشت: نیاز آن زمان تولید ماسک برای رفع مشکل استان بود و روزانه با فعالیت جهادی شاهد تولید 30 هزار ماسک بودیم که با این اقدامات جهادی 5میلیون ماسک تولید و روانه بازار و کمک بسیار خوبی از نظر روانی به استان شد.

زارع کمالی گفت: در موج دوم و سوم با توجه به اینکه مشکل زیادی از بابت تولید ماسک نبود، فعالیت گروه های جهادی به مسائل دیگر سوق پیدا کرد و هم اکنون این گروه ها به بیمارستان ها در بخش های مختلف کمک رسانی می کنند.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: الان گروه های جهادی به این نتیجه رسیده اند که یکی از نیازهای مردم بحث کپسول اکسیژن است که در شهرستان های میبد و مهریز برای رفع این چالش اقدامات اثربخشی را انجام دادند و با جمع آوری این کپسول ها و کدبندی کردن آنها، اقدام به تحویل به خانواده هایی می کنند که برای خرید و یا اجاره این دستگاه با مشکل مالی مواجه هستند.

وی افزود: این خدمات گروه های جهادی برای تهیه کپسول اکسیژن، جدای از همت خیرین برای رفع مشکل دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان ها است.

***مرحله سوم کمک مومنانه در استان یزد کلید خورد

جانشین سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه از تاریخ 20 آبان ماه آغاز شده که برنامه های اصلی آن در هفته بسیج و در روز ششم آذرماه است.

زارع کمالی با بیان اینکه در مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه در استان کل پایگاه های مقاومت بسیج و 500 مسجد میزبان آن خواهند بود گفت: در این مرحله فقط بحث توزیع بسته های معیشتی نیست بلکه بسته کاملی از کمک های مومنانه مانند جهیزیه، بسته لوازم التحریر، بسته معیشتی، اهدای ماسک و دیگر موارد را شامل می شود.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به خرید 100 هزار ماسک برای توزیع در سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه، اذعان داشت: 4هزار بسته برنج با 73 سری جهیزیه خریداری و در روز مرحله سوم رزمایش بین جامعه هدف توزیع می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار