گذشت از قصاص؛پایان پرونده قتل پس از 20 سال

پرونده قتلی که 20 سال پیش در شهرستان ابهر استان زنجان اتفاق افتاده بود، با تلاش شورای حل اختلاف و گذشت اولیاء دم از حق قصاص، به صلح و سازش ختم شد
کد خبر: ۹۲۹۴۷۰۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رئیس کل دادگستری استان زنجان با اعلام این خبر گفت: بهمن ماه سال ۷۹ در جریان یک سرقت و درگیری میان چند نفر که در این درگیری جوان ۱۸ ساله بر اثر ضربات متعدد به قتل می‌رسد و قاتل متواری و به مکان نامعلومی فرار می‌کند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه که بلافاصله دستور قضایی برای انجام تحقیقات و دستگیری قاتل صادر می‌شود. پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای دستگیری ادامه می‌یابد تا اینکه قاتل ۲۹ ساله در سال ۸۴ دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌شود.

رئیس شورای قضائی استان اظهار داشت:پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به شعبه ۱۰۱ کیفری ابهر ارجاع و با توجه به قرائن و اقرار قاتل رای قصاص صادر و پس از تایید دیوان عالی کشور در آستانه اجرای حکم قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه با تلاش و میانجیگری معاون دادستان و مجموعه اجرای احکام کیفری دادسرای ابهر پرونده قتل قبل از اجرای حکم در ۲۸ آبان ماه سال جاری با گذشت اولیای دم، قاتل از قصاص رهایی یافت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: با صلح و سازش این پرونده تعداد رها یافتگان از قصاص در استان از اول سال جاری تا ۳۰ آبان ماه به ۹ نفر رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار