خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین

قرارگاه جهادی شهید سلیمانی استان قزوین راه اندازی شد

زهرایی گفت: «قرارگاه جهادی شهید سلیمانی» با هم افزایی سپاه و بسیج، اداره کل تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گروه های تبلیغی و جهادی متشکل از طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا ایجاد شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۱۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: با اوج گیری موج سوم کرونا و ضرورت هم افزایی بین مجموعه های مردمی، قرارگاه جهادی شهید سلیمانی راه اندازی شد.

وی گفت: با توجه به فراگیری ویروس کرونا در موج سوم کرونا و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن در سطح جامعه، این دغدغه و ضرورت از ناحیه مسوولان و دغدغه مندان مطرح شد که یک انسجام‌بخشی بین نهادهای حاکمیتی و مجموعه‌های مردمی صورت گیرد.

حجت الاسلام زهرایی اظهار کرد: در جلسه ای که پیرامون مساله کرونا دو هفته پیش با حضور مسوولان و نماینده های مجموعه های مردمی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیه الله عابدینی و دیگر مسولان استان بر ضرورت تحقق این امر تاکید جدی داشتند و اعلام کردند که امروز جلب مشارکت حداکثری فعالان فرهنگی و عموم مردم برای سامان‌دادن به مسائل و مشکلات محلات و رسیدگی به امور بیماران و خانواده‌های در معرض آسیب و در نهایت ریشه‌کنی ویروس کرونا، بیش از پیش احساس می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: از این جهت، مطمئناً نقش حوزه ها و پایگاه های بسیج، ائمه‌ جماعات در مساجد و طلاب، هیآت مذهبی، گروه های جهادی و تبلیغی و امداد و نجات، مؤسسات و تشکل‌های مردمی محلی، خیرین، کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد و امامزاده ها و ساماندهی و فعالسازی تمامی ظرفیت های مردمیِ محله در این خصوص مؤثر و تعیین‌کننده است.

وی افزود: از این رو با توجه به اهمیت فعالیت ها و کثرث وسیع مخاطبان، این اقدامات در موج سوم می بایست به صورت مویرگی، خانواده به خانواده و فرد به فرد صورت گیرد که ضرورت تشکیل ستادهای محله محور ذیل قرارگاه مرکزی را واضح و مبرهن می سازد.

حجت الاسلام زهرایی اضافه کرد: مبتنی بر این نیاز و ضرورت، تصمیم گرفته شد قرارگاه واحدی تحت عنوان «قرارگاه جهادی شهید سلیمانی» با هم افزایی بین سپاه و بسیج ، اداره کل تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گروه های تبلیغی و جهادی متشکل از طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا و دیگر آسیب های ناشی از آن شکل بگیرد.

وی افزود: مهم ترین هدف این قرارگاه پیشگیری، قطع زنجیره انتقال کرونا و کمک به بیماران کرونایی است. این قرارگاه که به صورت محله محور عمل می کند متشکل از کمیته های سلامت، مواسات، فرهنگی، شناسایی و منابع انسانی، پشتیبانی و رسانه و فضای مجازی می باشد.

این مسوول یادآور شد: شناسایی بیماران کرونایی، رسیدگی به بیماران در منازل، حمایت از افراد آسیب دیده ناشی از کرونا، توسعه فضای توسل و استغفار، ارائه خدمات روانشناختی و تولید آثار هنری و رسانه ای جهت آموزش و توصیه های پیشگیرانه و درمانی از جمله برنامه های قرارگاه جهادی شهید سلیمانی می باشد.

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار