نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

ترامپ و بایدن هر دو استراتژی و روحیات ضد ایرانی دارند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بین بایدن و تراپ هیچ فرقی وجود ندارد، هردو استراتژی و روحیات ضد ایرانی دارند.
کد خبر: ۹۲۹۱۸۵۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در زاهدان برگزار شد، گفت: در طول ۴۰ سال در انقلاب و رده‌های مختلف نظام یک واقعیت وجود دارد، که امروز این واقعیت به عینیت رسیده و آن هم ارتباط تنگا تنگ با صاحبان رسانه و مطبوعات در حوزه‌های گوناگون است.

دکتر فداحسین مالکی رمز موفقیت در صحنه‌های مختلف انقلاب و مسئولیت‌های کلان کشوری نقش خبرنگاران را اساسی و مهم دانست و افزود: نقش رسانه‌ها و مطبوعات در کشور ایران با تمام وجود لمس شده و زحمات این قشر بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر این مطلب که شاید برخی از مسئولان در کشور ما رابطه قوی با اصحاب رسانه برقرار نکرده اند، این ضعفی است که مسئولان نظام و دولت ارتباط کمرنگی را با صاحبان قلم و رسانه داشته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبرنگاران نقش فوق العاده‌ای دارند و با قلم و شجاعت خود می‌توانند یک فضای موثر و تاثیر گذار را ایجاد کنند متاسفانه مشکل کار در مسئولان و دولت‌های متفاوت است که باعث می‌شود نقش اساسی خبرنگاران و اصحاب رسانه نادیده گرفته شود.

وی بیان کرد: تحریمی که علیه ملت ایران است تحریم ظالمانه و سخت است که بین ۳۰ الی ۴۰ درصد مشکلات اقتصادی به این تحریم‌ها باز می‌گردد و بخش اعظم آن خود تحریمی است.

مالکی با اشاره به این مطلب که در خود تحریمی نباید مسئولان دست روی دست بگذارند، گفت: مدیران با دور زدن تحریم‌ها و ارائه طرح مشکلات اقتصادی را باید حل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اخیراً وزیر اقتصاد و دارایی دولت هزار و ۳۳۹ قلم کالا را در دستور کار روسای سه قوه قرار داده که مصوب شود تا این کالا‌ها وارد کشور نشود و این مهم باید در مجلس تصمیم گیری شود گفت: یک اشتباه بزرگی که در کشور ما صورت می‌گیرد و این دولت و آن دولت هم ندارد، این است که موضوع صادرات و واردات با داد و ستد مرزی را نمی‌دانند و این اشکال است. زیرا باعث شده با کولبر‌ها برخورد کنند که این‌ها به تولید داخلی ضربه می‌زنند. در حالی که به تولید داخلی مافیا لطمه وارد کرده و زمانی که ۷۰ درصد قاچاق در تهران دپو و به سایر نقاط ارسال می‌شود، این لطمه به تولید داخلی است نه کولبری در سیستان و بلوچستان کردستان و ... این‌ها قاچاق نیست خودتحریمی است.

این مسئول افزود: قوی‌ترین تیم اقتصادی را مجلس دارد، که فراکسیون مرزی و مرزنشینان در مجلس تشکیل شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دیوار مرزی سیستان قبل از سال ۸۴ ساخته شده بود در بازدیدی که سال ۸۵ از این منطقه داشتم اعتراض کردم که این دیوار مرزی چه بوده، یک معضل وجود نگاه‌های بد به مرز است گفت: پل دوم میلک در سال ۹۱ مصوب شده و توافق ساخت توسط کشور مقابل را گرفته ایم.

مالکی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نسبت به نرم ملی ۳۰ سال عقب مانده است، گفت: هیچ استانی به اندازه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالایی ندارد.

وی با بیان اینکه تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان انجام شود، افزود: بعد نظارتی مجلس تقویت شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به انتخاب بایدن اشاره کرد و بیان داشت: هیچ فرقی بین ترامپ با بایدن وجود ندارد و هر دو استراتژی و روحیات ضد ایرانی دارند و تنها بین تاکتیک و روش‌های آن‌ها فرق وجود دارد ترامپ فردی جنگ طلب و عقده ای است، بایدن نگاه و استراتژی اوباما را دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی موضوعی نیست که از کنار آن ساده گذر کرد، گفت: ایشان را به عنوان قوی‌ترین و قدرتمندترین فرمانده منطقه هم جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و ملت اسلامی فراموش نخواهیم کرد و یقین داشته باشیم تا الان ضربات سنگینی به آمریکا وارد شده که برخی نرم افزاری بوده و قابل دیدن نیست این‌ها ادامه دارد، خروج آمریکا از منطقه مورد دیگری است که سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درخصوص فرودگاه چابهار عنوان کرد: پس از مسائلی که به وجود آمد کمیسیون امنیت ملی ورود پیدا و این مسئله را ساماندهی کرد تا کار فنی صورت گیرد ستاد کل پذیرفت که در منطقه آزاد باید دولت فرودگاه جداگانه برای آن در نظر بگیرد یکی از اشکالات فنی این بود که موقع پرواز جنگنده‌های ما با پروازی که از فرودگاه انجام شود ممکن است برخورد‌هایی را در پی داشته باشد و این را ما نمی‌پذیریم بر این اساس حرف نیروی هوایی درست بود.

مالکی با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: وضعیت کنونی همه گیری کووید 19 حاد است، با کسی تعارف نداریم در سیستان و بلوچستان به وضعیت قرمز نزدیک می شویم، مردم باید رعایت کنند چرا که گزارش ها نگران کننده است.

وی افزود: مشکلات و گرفتاری های زیادی در بیمارستان ها داریم که باید حل شود، به دنبال حل دلسوزانه آنها هستیم اما عده‌ای برداشت سیاسی کرده و مقاومت می کنند در حالی که این درست نیست زیرا مشکل مردم باید برطرف شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه خیلی از کادر درمان ما امروز خسته شده اند، گفت: مردم باید در پیشگیری از انتقال این بیماری به توصیه های پزشکان توجه کنند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار