انبارهای احتکار کالا در لرستان کشف شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با اشاره به نابسامانی در بازار و نارضایتی مردم از این موضوع، گفت: انبارهای احتکار جو، سموم کشاورزی، پیاز و ... طی هفته گذشته در لرستان کشف شدند.
کد خبر: ۹۲۹۱۳۵۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حمید القاصی مهر در سخنانی با اشاره به بحث گران فروشی، کم فروشی و احتکار در استان و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این امر، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی یک مرجع شبه قضائی در بحث رسیدگی به تخلفات اقتصادی در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان است.

وی، گفت: با توجه به نابسامانی در بازار و نارضایتی مردم از این وضعیت، اقدام به تشکیل گشت‌های مشترکی با حضور قاضی شعبه، بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، بهداشت و پلیس اماکن در سطح بازار کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با تاکید بر اینکه به صورت آنی از واحدهای صنفی بازدید و در صورت مشاهده تخلف، برای واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده و اعمال قانون خواهد شد، گفت: واحدهایی که به صورت مکرر مرتکب تخلف شده بودند، با هماهنگی دادستان به صورت ضربتی اقدام به تشکیل پرونده تخلفاتی و همچنین نصب پلاکارد و تعطیلی آنها خواهیم کرد.

القاصی مهر، تصریح کرد: در یک هفته گذشته، بیش از شش واحد صنفی خبازی متخلف را شناسایی کردیم که تعطیل و برای آنها اخذ جریمه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تشکیل یک اکیپ ویژه با تمام اختیارات برای برخورد با تخلفاتی مانند کم فروشی، احتکار، گران فروشی، تقلب و…، عنوان کرد: خط قرمز تعزیرات حکومتی اجرای عدالت است و برخورد و اشد مجازات با متخلفان در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، تصریح کرد: در هفته گذشته سه انبار جو با ظرفیت هزار تن احتکار و ارزش ریالی بیش از یک میلیارد تومان را با همکاری اطلاعات در استان کشف و ضبط کردیم.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه همچنین یک انبار سموم کشاورزی با همکاری اطلاعات سپاه به ارزش دو میلیارد تومان در استان کشف شد، افزود: بلافاصله دستور حراج این کالاها با قیمت مصوب به سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان داده شد.

وی، عنوان کرد: انتظار داریم که این دو سازمان با قید فوریت این اقلام را با بین مردم و مصرف کنندگان توزیع کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همچنین با همکاری اطلاعات، ۲۴۰ تن برنج پاکستانی که توسط مباشر اصلی به خارج از استان حمل شده بود را کشف کردیم، این برنج قرار بود کیسه‌ای ۸۹ هزار تومان در استان توزیع شود که برای این متخلف پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان تشکیل شد.

القاصی مهر که در گفتگوی ویژه خبری سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه همچنین برای دو مباشر اصلی دیگر که برنج نامرغوب‌تر از برنج اصلی را در استان توزیع کرده بودند پرونده تخلفاتی به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تشکیل شد، بیان داشت: همچنین یک انبار پیاز به میزان ۳۰۰ تن با همکاری سپاه دورود کشف شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار