خبرهای داغ:
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین

استان قزوین باید شرکت انتقال برق مستقل داشته باشد

سیاهکلی گفت: استان قزوین باید شرکت مستقل داشته باشد و بتواند در استان برای خود تصمیم بگیرد که این موضوع نیز در جلسه با وزیر نیرو مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۲۲۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر لطف الله سیاهکلی در نشست با علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان و دیلمی مدیر امور برق استان قزوین اظهار کرد: تامین انرژی از مسائل کلیدی در هر کشوری است. خوشبختانه در دانش صنعت برق و تولید قطعات مورد نیاز نیروگاهی جایگاه خوبی داریم و با داشتن نیروی انسانی متخصص قادریم نیازهای خود را تامین کرده و در صادرات خدمات فنی و مهندسی و لوازم برقی هم حرف زیادی برای گفتن داریم که نشان می دهد در بومی سازی هم موفق بوده ایم.

دکتر سیاهکلی بیان کرد: راه اندازی نیروگاه های مقیاس کوچک و پراکنده، توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی می تواند امکان صادرات برق را به کشورهای همسایه مهیا کند و اگر این روش اتخاذ می شد و درآمد گاز را به برق می دادیم وضعیت بهتری داشتیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: نیروگاه های مقیاس کوچک باید ۱۰ برابر شود تا نیاز داخل را تامین کند و انرژی تولید شده در نیروگاه های بزرگ هم صادر شود.

دکتر سیاهکلی اضافه کرد: قزوین از استان هایی است که با موقعیت خوب جغرافیایی هم تولید و هم مصرف برق بالایی دارد و بسیاری از سرمایه گذاران علاقمند حضور در استان هستند و اگر به این صنعت توجه بیشتری شود می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی احداث نیروگاه در شهرستان بویین زهرا را ضروری دانست و عنوان کرد: ساخت این نیروگاه می تواند ضمن تثبیت برق پایدار در منطقه به تامین نیازهای انرژِی در توسعه صنایع هم کمک کند لذا پیگیر آن از وزیر نیرو خواهیم بود تا کار تسریع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ضمن تشکر از مدیریت شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: به نظر می رسد استان قزوین باید شرکت مستقل داشته باشد و بتواند در استان برای خود تصمیم بگیرد که این موضوع نیز در جلسه با وزیر نیرو مطرح خواهد شد.

دکتر سیاهکلی از مدیر شرکت انتقال نیروی برق استان زنجان خواست در جمع هیئت مدیره شرکت از متخصصان استان قزوین هم استفاده کرده و زمینه بهره مندی از ایده آنها را مهیا کند.

۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار