یادداشت دانشجویی

سراب آزادی در غرب

ریشه های حوادثی مانند توهین و خشونت شدید علیه اعتراض مردمی به عملکرد دولت، توهین مطبوعات غربی و فرانسوی به مقدسات اسلامی در کشوری که به اصطلاح مهد آزادی معرفی شده است .
کد خبر: ۹۲۹۰۲۵۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، فاطمه روایی - دانشجوی کارشناسی  ارشد حقوق خصوصی، یادداشتی  با عنوان سراب آزادی در غرب نوشته است که به شرح زیر است:

*بسم الله الرحمن الرحیم*

پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله

إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.

به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام.

ریشه های حوادثی مانند توهین و خشونت شدید علیه اعتراض مردمی به عملکرد دولت، توهین مطبوعات غربی و فرانسوی به مقدسات اسلامی در کشوری که به اصطلاح مهد آزادی معرفی شده است و هزاران مورد دیگر را باید درایدئولوژی این کشورها جستجو کرد.
مکاتب ساختگی غرب کاستی و عیوب فراوانی دارد و توانایی پاسخ به نیازهای مردم زمانه را ندارد. مکاتب غربی مانند سدی میباشد که ازهر سو به دنبال سر ریز شدن است. هربار با عنوانی جدید تلاش به پاسخ گویی و رفع آن نیاز می‌کنند اما قادر به مهار آن نخواهند بود چرا که خانه از پای بست ویران است.

روح تشنه انسان حق طلب غربی دیگر حاضر به پذیرش این تعارض ها نیست و درواقع انسان غربی به دنبال یافتن حقیقت است تا روحش تسکین یابد و این حاصل نمی شود جز به توجه به مکتب الهی اسلام.

یکی از تعارضات همین عنوان آزادی بیان و عقیده می باشد. فارغ از اشکالات مبنایی، این مباحث به گونه ای تئوری سازی شده است که هرگاه سیاستمداران و دولتمردان منفعت طلب غربی می‌خواهند آن را به سمت اهداف خود متمایل می‌کنند. بعد از قرون وسطی تحولاتِ مثبتی درباب آزادی صورت گرفت اما امروزه و در هزاره سوم به مانند ابزاری در دست استعمار فرا نو است. 

مگر ممکن است دم از آزادی زد و در عین حال، هیچ چهارچوبی برای آن مشخص نکرد؛ این نوع آزادی خود پر از هرج ومرج تناقض میباشد !!!

1- دراین نوع آزادی (که ما آن را قبول نداریم) اگر آن نشریه فرانسوی به مقدسات قریب دو میلیارد بشر در این کره خاکی اهانت کند، در چارچوب آزادی عمل کرده است، اما اگر درسال2009یکی از کاریکاتوریستهای همین نشریه موهن فرانسوی به دلیل کشیدن کاریکاتور فرزند رئیس جمهور وقت، طبق ضوابط آزادی باید اخراج شود!!!! حال سوال این است که؛

2- چرا آنهابه گفته ها و مبانی خود پایبند نیستند؟
3- چرا کسی جرأت سوال در رابطه با هولوکاست را ندارد؟

4- چرا کشوری که خود را مهد قوانین مدنی میداند، خود ناقض آن قوانین آن هم در سطح بین المللی آن میباشد ؟
چرا که این اهانت به صراحت ناقض میثاق بین المللی حقوق مدنی وسیاسی به ویژه بند سوم مواد18و19،بند2ماده20این سند بین المللی ودر تعارض با ماده 40کنوانسیون منع اشکال تبعیض نژادی می باشد!

5- چگونه است که فرانسه که ادعای آزادی دارد، فراموش کرده که هزاران تن از جلیقه زردها از سال ۲۰۱۸ تاکنون به دلیل انتقاد از مبانی سرمایه داری مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته اند؟!

6- آیا1‌میلیون کشته الجزایری و عکس های یادگاری سربازانتان با سرهای بریده آنها در چهارچوب این آزادی می گنجد؟

7- آیا هفته خونین ناقض آزادی نیست؟

8- آیا فروش تسلیحات جنگی و نظامی ۱.۴ میلیارد یورویی به عربستان برای قتل عام زنان وکودکان یمنی ناقض آزادی نیست؟
و هزاران نمونه از این تناقضات....

پُر واضح است که ناقض آزادی می باشد، اما چون سیاستمداران و دولتمردان خودبرتربینِ غربی از این گونه تئوری و مکتب ها که در بطن آنها تعارضات عمیقی می باشد، درجهت سلطه خود سوء استفاده می‌کنند تا همان گونه که در یادداشت فوق بیان کردیم نوع جدیدی از سلطه طاغوتیان بر بشر امروز را شاهد باشیم.

در واقع اینکه در غرب الخصوص فرانسه که میگویند مهد آزادی میباشد مداوم از آزادی بیان می گویند و آزادی اجتماعی را محترم میشمارد ولی در واقعیت چیزای قرینه آن میبینیم و هیچگاه در گفته های خود از آزادی در عمل موفق نیستند دلیلش اینست که آنها بشر را خوب نشناخته اند چرا که تا انسان خود از درون آزاد نباشد در بیرون واجتماع نمیتواند آزادی رامحقق کند.

_______________
فاطمه روایی - دانشجوی کارشناسی  ارشد حقوق خصوصی

ارسال نظرات