کارآفرینی برای ۱۸۰ نفر فقط با یک میلیون تومان وام قرض الحسنه

بانوی کارآفرین بسیجی که توانسته با یک میلیون تومان وام قرض الحسنه برای زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کند.
کد خبر: ۹۲۸۸۳۲۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ کار آفرینی تنها حرفه‌ای است که با تمام مشکلات سختی‌های پیش رو نبود حمایت‌ها می‌تواند، نانی سر سفره نیازمندان ببرد.

فرمانده جوان بسیجی توانسته با ۲۹ سال سن در منطقه‌ای محروم برای خانواده‌های بد سرپرست، بی سرپرست، شغل ایجاد کند؛ و به آن‌ها امید انگیزه دهد.

مریم نوغانی بانوی کار افرین جوان که فرمانده پایگاه زهرای اطهر(ع) در روستای گودونک است با یک تومان وام قرض الحسنه، برای زنان روستا کار ایجاد کند.

نوغانی با اشاره به اینکه زنان روستای محرم گودونک اکثرا با مشکلاتی اقتصادی و مالی رو به رو هستند، گفت: با توجه به  این مشکلات و اینکه همیشه دوست داشتم برای خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست کاری انجام دهم این انگیزه در من ایجاد شد و توانستم با احداث کارگاه عروسک سازی برای بانوان روستا، شغل ایجاد کنم تا سرمایه‌ای داشته باشند.

وی گفت: با وامی که سال ۹۵ از کمیته امداد دریافت کردم و وامی که به همسرم دادند، توانستم دو کارگاه احداث کنم، یک کارگاه در روستا، و یکی در رسالت، که کار‌ها به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود و خانم‌ها در خانه کار انجام می‌دهند.

وی افزود: این دو کارگاه من ۱۸۰ نیروی کار دارد که در روستا و روستا‌های اطراف مشغول کار هستند، که اگر کارهایشان بهتر باشد در ماه درآمدی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، و حتی نیرو‌ها خودشان توانستند برای دیگران نیز شغل ایجاد کنند.

نوغانی اشاره کرد: بیشتر محصولات ما در بازارهای سطح شهر مشهد عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید در جوانان انگیزه ایجاد کنیم تا بتوانند کار کنند و کارافرینی موفق است، که امید داشته باشد و نترسد و دیدگاهی روشن به آینده داشته باشد.

وی تصریح کرد: خواست ما از مسئولین به خصوص کمیته امداد این است، که از توان و نیروی انسانی مددجویان استفاده کنند تا نیازمند بتواند با دست مایه و کار روی پای خودش بایستد و سرمایه‌ای داشته باشد، و از کار آفرین‌ها حمایت کنندچون حمایت خودش باعث انگیزه نیروی کار می‌شود.

این کارآفرین بسیجی در پایان گفت: اگر بازاری برای صادرات داشته باشیم و تولیدات ما به کشور‌ها صادر شود باعث می‌شود که در کار موفق تر شویم و  تعداد بیشتری شغل ایجاد کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار