خبرهای داغ:

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان/ مدارس هفته بعد تعطیل شد

استاندار سمنان گفت: از شنبه ۱۹ مهرماه تا جمعه ۲۵ مهرماه ۹۹، محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۰۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، علیرضا آشناگر در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: بنا بر درخواست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و موافقت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدید از شنبه ۱۹ مهرماه تا جمعه ۲۵ مهرماه ۹۹ در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود.
وی گفت: نخستین بخش از محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها بوده و فعالیت حضوری در این مراکز در تاریخ اعلام‌شده ممنوع است.
استاندار سمنان اضافه کرد: بر این اساس فعالیت تمامی استخر‌های سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلا‌ها نیز در تاریخ اعلام‌شده هیچ‌گونه فعالیتی ندارند و تعطیل هستند.
رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: با هدف کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا طی هفته آینده برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ممنوع بوده و همچنین باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد ازجمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز حق فعالیت نخواهند داشت.
آشناگر گفت: در مدت ذکرشده تمامی کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، باغ‌وحش و شهربازی‌ها و نیز مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدن‌سازی و استخر‌های سرپوشیده تعطیل هستند و نماز جمعه نیز در هیچ‌یک از شهر‌های استان برگزار نخواهد شد.
وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس برای مقابله با کروناویروس کاهش یابد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدیریت شود.
استاندار سمنان گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس بیشتر برای رفع اشکال نکات درسی باشد و دانش‌آموزان بیشتر از ظرفیت نرم‌افزار شاد بهره گیرند.
آشناگر خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های سامانه‌هایی که برای تحصیل دانش آموزان تدارک دیده شده است، تکمیل شود و معلمان از تلفن‌های هوشمندی که دانش‌آموزان امکان برقراری ارتباط با آنان در بستر نرم‌افزار شاد را دارند، برای تدریس استفاده کنند و از گوشی‌های پیشرفته‌تر دیگری استفاده نکنند.
وی اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی که معلمان در بستر فضای مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، دلهره‌آور نباشد و از تلاش‌های تمامی معلمانی که در سال گذشته و سال جاری برای حسن تحصیل دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف در تلاش هستند، قدردانی می‌کنم.
استاندار سمنان با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان سمنان الزامی است، گفت: بر اساس گزارش‌ها، میزان رعایت نکات بهداشتی در مدارس برای مقابله با کروناویروس قابل‌توجه و مطلوب است. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار