توصیه آیت‌الله مدرسی به بعضی از اعضای شورای شهر:

بیشتر به اسلام توجه کنید/ سابقه خود را با رفت‌وآمد با افراد غیرمسلمان خراب نکنید

امام جمعه بخش مرکزی یزد در توصیه‌ای به بعضی از اعضای شورای شهر یزد، گفت: به اسلام بیشتر توجه کنید و سابقه خود را با رفت‌وآمد با افراد غیرمسلمان خراب نکنید.
کد خبر: ۹۲۸۲۲۲۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بخش مرکزی یزد با بیان اینکه در اربعین امام حسین (ع) باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را موردتوجه قرار دهیم، گفت: یکی از پرسش‌هایی که در این زمینه همواره مطرح است این است که چرا کوفیان امام حسین (ع) را تنها گذاشتند و یاری نکردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در تحلیل این مسئله می‌توان گفت مردم این شهر چند ویژگی داشتند که باعث شد امام حسین (ع) تنها بماند، اولین اینکه در شناخت امام خود که حق مطلق بود ناتوان بودند و چون نتوانستند امام زمان خودشان را بشناسند به همین دلیل نسبت به آن حضرت هم کوتاهی ورزیدند.

وی اضافه کرد: دوم اینکه دین را با تعصبات قومی و قبیله‌ای مخلوط کرده و به همین دلیل با یکدیگر در موضوع حق تفاهم و همدلی نداشتند لذا باطل بر آن‌ها سوار شد و آن‌ها هم مجبور به سواری دادن بر باطل شدند.

مدرسی عنوان کرد: سوم اینکه اهل تفکر و تبادل‌نظر نبودند و اگر مختصری با هم اختلاف پیدا می‌کردند سریع دست به شمشیر می‌شدند و البته این خصوصیت مردم کوفه نبود و آن را از عرب جاهلی به ارث برده بودند.

امام جمعه بخش مرکزی دلیل چهارم را زمان‌شناس نبودن علما و بزرگان کوفه عنوان کرد و گفت: آن‌ها دین را تنها در انجام عبادات خلاصه کرده بودند و جایی که باید سکوت می‌کردند قیام می‌کردند و جایی که باید قیام می‌کردند سکوت می‌کردند و نمونه بارز آن نیز در رابطه با قیام سیدالشهدا (ع) بود.



امروز در کشور با پول متغیر مواجه هستیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در کشور با پول متغیر مواجه هستیم اضافه کرد: پول متغیر به این معناست که ارزش آن دائماً و سریعاً در حال تغییر و این بدترین نوع مدیریت در اقتصاد کلان کشور است. چراکه هم باعث افت ارزش پول ملی می‌شود و هم باعث تورم و گرانی شدید و هم درآمدهای جمع زیادی را کاهش خواهد داد و سرمایه‌های جمعی را افزایش می‌دهد و این فاصله طبقاتی را بسیار زیاد می‌کند.

مدرسی با بیان اینکه در طول انقلاب هیچ مدیریتی را با این نوسان، تورم، عدم نظارت و کوتاهی در مدیریت ندیده بودیم و مردم نیز تجربه نکرده بودند اظهار داشت: چرا مدیران نسبت به امضاهای خود در اقتصاد وفادار نیستند مگر امضای مدیرکل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در پای پول‌های کاغذی ما فقط جنبه زیبایی دارد. آیا نباید صاحبان این امضاها و مسئولیت‌ها ارزش پول را نیز تضمین کنند و به نظر می‌رسد مفهوم امضا این دو شخصیت در پای پول یعنی ما داریم ارزش و پشتوانه این پول را تضمین می‌کنیم اما هیچ حرکتی از سوی آن‌ها برای تضمین و تعیین ارزش پول دیده نمی‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در واکنش به حضور سفیر انگلیس در یزد، گفت: در جریان سفر سفیر انگلیس به یزد، وزارت امور خارجه که رسماً اعلام می‌کند ما در جریان این دعوت نیستیم و اما از طرفی این‌ افراد هم بدون دعوت و پشتوانه وارد یک استان نمی‌شوند و حضور عناصر نامطلوبی که در ماجرای نودوهشت توسط عزیزانمان هنگام نقض عهدشان گرفتار شدند و ماهیت آن‌ها بر همگان نیز روشن شد که این‌ها عنصر نامطلوبی برای کشور ما هستند مثل سفیر انگلیس؛ پس حضورشان در یزد و استان‌های دیگر هم اگر جنبه افاده اقتصادی نداشته باشد هیچ مفید نخواهد بود بلکه مضر هم خواهد بود.

وی عنوان کرد: البته ما عرف دیپلماتیک را کاملاً می‌پذیریم و باید به آن توجه کنیم اما عناصر نامطلوبی که با سفرهای متعدد جز خسارت برای استان و زیان برای مردم چیز دیگری را به همراه نداشتند نیز کار درستی نیست.



اعضای شورای شهر بیشتر به اسلام توجه کنند

مدرسی خطاب به بضی از اعضای شورای اسلامی شهر، گفت: همه نسبت به مسائل جامعه مسئولیم و باید در این زمینه پاسخگوی یکدیگر باشیم. چه فردی امام جمعه بخش باشد چه امام جمعه روستا یا شهر باشد یا هر فرد و مقام دیگری حق دارد دیدگاه‌های خود را با تأمل و دقت بیان کند. توصیه‌ام به بعضی از عزیزان شورای شهر با توجه به حرکت‌هایی که دارد صورت می‌گیرد این است که به اسلام توجه بیشتری داشته باشید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: بیشترین واژه‌ای که امام از آن استفاده کردند واژه اسلام بود. چرا می‌خواهید از دامن اسلام خودتان را دور کنید و به دامن غیرمسلمانان پناه بیاورید، به دامن اسلام‌پناه بیاورید و از غیر اسلام و غیرمسلمانان دل بکنید و این‌قدر آبروی خودتان را درگرو غیرمسلمانان قرار ندهید.

وی اضافه کرد: این‌قدر سابقه خود را با رفت‌وآمد با افراد غیرمسلمان خراب نکنید و هرکسی حد و اندازه‌ای دارد و این حد را باید با دیدگاهی که دارد معلوم کرد. مسلمانان حد و حقوقشان معلوم است و غیرمسلمانآن‌هم معلوم و نباید غیرمسلمان بر مسلمان سلطه پیدا کند و در آداب اجتماعی و برنامه‌های جمعی جلو انداخته شود.

مدرسی اذعان داشت: همین اندازه به‌صورت سربسته عرض می‌کنم ما نباید به‌جای اینکه ترویج اسلامی را داشته باشیم ترویج غیر اسلامی را برای خودمان شعار قرار دهیم گرچه در کنار آن‌هم ترویج‌های اسلامی خواهیم داشت اما به‌هرحال شما باید گرایش به اسلام کامل داشته باشید زیرا شعارهای بین اسلام و کفر درست نخواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار