زنان نقش بسیار تأثیرگذار در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تأکید بر اینکه زنان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا نمودند، تصریح کرد: زنان و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند.
کد خبر: ۹۲۷۸۶۰۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صاق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در همایش تجلیل از خواهران پایور بازنشسته سپاه بیت اتلمقدس کردستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد اظهار کرد: با وقوع انقلاب اسلامی ایفای نقش خانم‌ها یک نقش برجسته‌ای شد و فراتر از انتظار چه بعنوان اعزامی و چه بعنوان تبلیغی و جهاد سازندگی در دورترین روستا‌ها حضور داشتند و به راستی دوران ۸ سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور، تعامل، همکاری و تعاون همه اقشار جامعه بوده است.

وی، با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند، اظهار کرد: رزمندگان اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل در خطم مقدم با دشمنان بعثی در جنگ سخت بوده و در این میان بانوان وزنان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند.

سردار حسینی، با تأکید بر اینکه زنان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا نمودند، تصریح کرد: زنان و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه با تأکید بر اینکه زنان و بانوان کردستانی همواره بیشتر از بانوان شهر‌های دیگر ایفای نقش کردند چرا که آن‌ها حتی در آن زمان در خانه‌های خود امنیت داشتند و دشمن داخل شهر‌ها نیز نفوذ کرده بود تاکید کرد: زنان با حضور در عرصه‌های مختلف نبرد، اسارتگاه‌های رژیم بعثی، پشت جبهه‌های حق علیه باطل، بیمارستان‌ها و تدارکات چنان غیرت مردانه‌ای از خود نشان دادند که دشمن در برابر آنان عقب‌نشینی کرده و شکست خورد.

سردار حسینی، با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی زنان موضوع محوری جمهوری اسلامی است، گفت: نقش آنان در هر زمینه‌ای در دفاع مقدس پایین‌تر از مردان نبوده است، در همین استان کردستان، زمانی که فرزندان این آب‌وخاک در جبهه بودند و شهر‌ها موردحمله هوایی قرار می‌گرفتند، شیر زنان این دیار خانواده را اداره می‌کردند و عدم حضور پدر خانواده را احساس نمی‌کردند.

در ادامه حجت الاسلام علی جعفر نژاد نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اهمیت و چگونگی ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: در طول ۴۱ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی همه در دفاع از انقلاب، حریم ولایت، ناموس ایرانی و... حضور داشتند، ولی در این میان نقش زنان پررنگ‌تر بوده است.

وی با بیان اینکه صدام با ادعای حق مالکیت جنگ را شروع کرد گفت: دشمن با به راه انداختن جنگ در ایران هدفش تغییر نظام بود و وقتی روحیه ایثار و مقاومت مردم را دید و نتیجه‌ای نگرفتند این بار تصمیم گرفتند که سراغ تغییر رفتار بروند تا اعتقادات را تغییر دهنداما همواره اهداف و نقشه‌های دشمنان شکست خورد.

وی افزود: باید از تجربیات هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و ان را در زندگی‌های خود به کار ببریم چرا که روحیه‌ی ایثار و مقاومتی که رزمندگان ما داشتند مثال زدنی است.

دشمن با به راه انداختن جنگ در ایران هدفش تغییر نظام بود

حجت الاسلام جعفر نژاد تاکید کرد: پرواضح است که رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی با تاسی به نهضت حسینی و با دین مداری و ولایت پذیری در نابرابرترین شرایط توانستند حماسه مقاومتی کم نظیر در تاریخ خلق کنند و ادامه این مسیر در وضعیت فعلی و جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن نیز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

وی گفت: شهدای حماسه دفاع مقدس برای دفاع از دینی انقلابی که به دنبال سعادت دنیا و آخرت انسانهاست جان خود را نثار کردند و این شهدا از نظر علم و عرفان دینی نسبت به دیگران برجسته‌تر بودند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر اراده عمومی، همبستگی و اتحاد ملت با ایمان، مقاومت و ایثار عجین شود هیچ قدرتی در برابر آن یارای ماندن نخواهد داشت.

زنان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌سازان گمنام بودند

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در ادامه با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی زنان ما با ایثار و فداکاری در پشت جبهه‌های نبرد مردان را حمایت می‌کردند و برای دفاع از این آب و خاک گام برداشتند.

وی با بیان اینکه زنان ما در آن دوران حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان خود می‌آموختند، بیان کرد: خاطره ۸ سال دفاع مقدس تجربه به یادماندنی وسیعی است که در آن دوران دلیر مردان و شیر زنان حماسه آفریدند.

نسل امروز باید با آرمان‌های شهدا آشنا شوند و بدانند که زنان این خطه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی چگونه پا به پای مردان در مقابل دشمنان این نظام ایستادند و خون خود را فدای این نظام کردند.

وی بیان کرد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون و جانفشانی‌هایی است که شهدای ما با شاخصه‌های ایمان، تقوا، ایثار، از خود گذشتگی و شجاعت به ارمغان آورده اند و ما نیز باید با ادامه راه شهدا در راستای حفظ این آرمان‌ها تلاش کنیم.

در پایان این مراسم از ۲۴ نفر از خواهران بازنشسته سپاه بیت المقدس کردستان تجلیل بعمل آمد.
 


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار