بسیج حقوقدانان در پیشگیری از وقوع جرم می تواند گام های موثری بردارد

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت بسیج را در حوزه تحقیق و پژوهش مفید ارزیابی کرد و گفت: بسیج حقوقدانان در پیشگیری از وقوع جرم می تواند گام های موثری بردارد.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۱۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مراسم تکریم و معارفه اعضای جدید شورای کانون بسیج حقوقدانان شهید چمران یاسوج با حضور دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان، سرهنگ پاسدار فرامرز علیزاده رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان، آقای نیک مرام رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب یاسوج حجه الاسلام آذریتون مسئول کانون بسیج حقوقدانان شهید چمران و اعضای شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان استان در سالن جلسات رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام آذر یتون مسئول کانون بسیج حقوقدانان اعضای جدید را معرفی و از حقوقدانان و دادگستری خواست تا با آنان همکاری داشته باشند.

وی در این جلسه انجام امورات پژوهشی تجمیع پایان نامه های حقوقی در سایت بسیج و راه اندازی دفتر معاضدت قضایی را از مهم‌ترین برنامه‌های آتی بسیج حقوقدانان دانست.

سرهنگ علیزاده مسئول سازمان  بسیج حقوقدانان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بیان داشت: بسیج حقوقدانان در همه زمینه ها می تواند کمک کار خوبی برای دستگاه قضای استان باشد و علاوه بر دفتر معاضدت قضایی ظرفیت راه اندازی موسسه داوری را دارد.
رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورای اندیشه ورزبسیج حقوقدانان استان در این نشست با اشاره به اینکه بسیج حقوقدانان می تواند فعالیت‌های خوبی در زمینه مشکلات حقوقی اقشار مختلف انجام دهد افزود: راه اندازی دفتر معاضدت قضایی یکی از اموری است که بسیج توانایی انجام آن را دارد و میتواند نقش موثری در کاهش اطاله دادرسی داشته باشد.

دکتر حسن نگین تاجی در ادامه بیان کردند: ایجاد موسسه حقوقی داوری در کاهش مراجعات مردم به محاکم می تواند توسط بسیج فعال گردد چرا که در برخی استانها حتی قراردادهایی را که در آن شرط داوری قید نشده نیز به موسسات داوری اجاع می‌دهند.

وی فعالیت بسیج را در حوزه تحقیق و پژوهش مفید ارزیابی کرد و گفت: بسیج حقوقدانان در پیشگیری از وقوع جرم می تواند گام های موثری بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار