خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین

جهت تسریع رسیدگی، اطلاعات متهمان سابقه دار ساماندهی شود

قاسمی گفت: با ثبت اطلاعات جامع این افراد، در مواقع لزوم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از آن بهره برداری می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۷۴۲۴۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین،محمد قاسمی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که با محوریت پیشگیری از تولید، توزیع و قاچاق مشروبات الکلی برگزار گردید، گفت: با ثبت اطلاعات جامع این افراد، در مواقع لزوم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از آن بهره برداری می‌کنند.

 

قاسمی با بیان اینکه شرب خمر علاوه بر اینکه بر جسم، جان، روح و روان فرد اثر مخرب دارد، بیان کرد: بر اساس پرونده های متشکله در دستگاه قضایی، وقوع بسیاری از جرایم خشن، اختلافات خانوادگی و انحرافات اخلاقی ریشه در مصرف مشروبات الکلی دارد.

 

وی افزود: بسیاری از تولید کنندگان داخلی به صورت دست ساز و حرفه‌ای مشروبات الکلی تولید و توزیع می‌کنند که این افراد متخلف باید تحت رصد ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار و پیگیرد قضایی قرار گیرند و از خدمات اجتماعی محروم شوند. ضمن اینکه با استفاده از ظرفیت همه نهادها و دستگاه ها و خصوصا نیروهای مردمی، باید کارگاه های تولید مشروبات الکلی شناسایی و پلمپ شود.

 

قاسمی در ادامه عزم دستگاه قضایی را در برخورد با این مجرمین را جدی دانست و ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی افزود: میزان کشفیات در ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، قابل مقایسه نیست.

 

دادستان مرکز استان قزوین در ادامه به نقش تاثیرگذار خانواده و نهادهای فرهنگی در این مقوله اشاره و متذکر شد: متاسفانه مصرف مشروبات الکلی عمدتا در بین جوانان و در محافل و میهمانی های پایان هفته صورت می گیرد و این از توطئه های شوم دشمنان اسلام و نظام بوده و باید با اتخاذ تدابیر لازم جلوی آن گرفته شود. قطعا دخالت خانواده ها و دستگاه های متولی امور فرهنگی، در روشنگری و آگاه سازی این قشر و پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

 

وی در ادامه افزود: در مقوله برخورد با قاچاق مشروبات الکلی نیز آنچه در دستگاه قضایی دنبال می شود برخورد سخت و ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان بوده و هست و قطعا این روند ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه علیرغم تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، شاهد آن هستیم که مشروبات الکلی خارجی با حداقل قیمت به کشور قاچاق می شود و این نشانگر دست های پشت پرده دشمنان است.

 

در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه گفت: برخورد قهری برای مقابله با قاچاق و مصرف الکل کافی نیست و باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

 

فولیان ادامه داد: اگر دستگاهی در زمینه مبارزه با  مشروبات الکلی کوتاهی کند برای آن پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

 

وی گفت: در برخورد با متخلفان باید اشد مجازات را در نظر گرفت.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها