مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

بهره مندی بیش از 49 هزار خانوار از تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از بهره مندی بیش از 49 هزار و 582 خانوار از تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۲۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
رضا خواجه‌ای در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با همکاری بانک‌های عامل، در راستای احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی و تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تسهیلاتی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان، به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی در سطح استان وجود ندارد و هم اکنون نیز در تلاش هستیم با همکاری بانک‌های عامل این روند را سرعت بخشیده تا متقاضیان براحتی از خدمات تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر نیز اعطای تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای در حال انجام است، یادآور شد: با توجه به اینکه موضوع مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، خوشبختانه تاکنون بانک‌های استان به ویژه بانک مسکن همکاری مناسبی در این زمینه با بنیاد مسکن استان داشته اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: در سطح استان زنجان، بیش از ۴۹ هزار و ۵۸۲ خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استفاده نموده اند، که این امر نشان می‌دهد که روستاییان از این طرح استقبال ویژه‌ای کرده اند.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: میانگین مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در سطح کشور ۴۱ درصد و در استان زنجان ۵۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در این روستا‌ها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحد‌ها را شامل می‌شود، مقاوم سازی شده اند.
ارسال نظرات