یک یادآوری به وزارت کشور؛

فراموشی پروتکل ها در هیجان انتخابات

ولی ظاهرا کاندیداها تبلیغات «چهره به چهره» را موثرتر دانسته اند، همین امر باعث شده که با برگزاری تجمعات انتخاباتی در قریب به اتفاق حوزه های انتخابیه، رعایت پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شود
کد خبر: ۹۲۷۳۵۱۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

فراموشی پروتکل ها در هیجان انتخابات

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم، با تاخیر قرار است روز جمعه 21 شهریور برگزار شود، این انتخابات در 11 حوزه انتخابیه برگزار می شود تا تکلیف 11 صندلی باقیمانده مجلس یازدهم روشن شود.

در ۱۱ حوزه انتخابیه «لنجان» و «سمیرم» در استان اصفهان، «میانه» در استان آذربایجان شرقی، «بیجار» در استان کردستان، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره» در استان ایلام، «کرج، اشتهارد و فردیس» در استان البرز، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در استان خوزستان، «کرمانشاه» و «اسلام آباد غرب و دالاهو» در استان کرمانشاه، «زنجان و طارم» در استان زنجان و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در استان گلستان، نامزدها موفق به کسب حد نصاب لازم برای ورود به مجلس نشدند لذا طبق قانون باید انتخابات مرحله دوم با شرکت نامزدهایی که بیشترین رای را به دست آورده اند، برگزار شود.

اگر چه این انتخابات در 11 حوزه انتخابیه برگزار می شود اما 24 شهرستان را درگیر نموده است که مشکل اصلی آن که در اغلب تصاویر و در گزارش های میدانی خبرنگاران خبرگزاری بسیج، به چشم می آید، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در تجمعات انتخاباتی است.

هیجان و شور انتخابات و افزایش رقابت میان کاندیداها باعث شده است که هم مردم و هم کاندیداها رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش نمایند و تجمعات فشرده و بدون استفاده از ماسک را برگزار نمایند.

پیگیری خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشان داده که هر چند برخی مقامات وزارت کشور و استانداری ها تذکراتی در این مورد داده اند ولی در عمل، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یقینا خطراتی را برای مردم ایجاد نموده است.

پیش از این، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که به صورت ویدیوکنفرانس در محل وزارت کشور برگزار شده بود، با بیان اینکه بعد از نشست‌های متعدد با متولیان حوزه بهداشت، در نهایت قرار بر برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است، گفته بود: با هماهنگی کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا، پروتکل‌های بهداشتی جهت برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

وی تاکید کرده بود که ستادهای تبلیغاتی نامزدها در ۹ استان کشور فعالیتی نخواهند داشت و تبلیغات انتخاباتی صرفاً در عرصه مجازی صورت خواهد گرفت و تلاش شده که زمینه استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما در استان‌ها برای نامزدها فراهم شود.

ولی ظاهرا کاندیداها تبلیغات «چهره به چهره» را موثرتر دانسته اند، همین امر باعث شده که با برگزاری تجمعات انتخاباتی در قریب به اتفاق حوزه های انتخابیه، رعایت پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شود. با این شرایط مشخص نیست که چه تعداد از طرفداران کاندیداها در این تجمعات به کرونا مبتلا شده یا خواهند شد اما آنچه که مشخص است این است که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مانند حفظ فاصله، استفاده از ماسک و... حتما خطرآفرین بوده است.

اگر فرض را بر تداوم شیوع کرونا در سال آینده بگذاریم یقینا مناسب است که وزارت کشور تجربیات این انتخابات را برای انتخابات ریاست جمهوری به کار بگیرد تا شاید در آن انتخابات، پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

گفتنی است خبرگزاری بسیج، عکس ها و فیلم های مربوط به انتخابات میان دوره ای مجلس و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در تجمعات مربوط به کاندیداها را جهت عدم ایجاد شائبه تخریب کاندیداها منتشر نمی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار