رئیس‏على دلواری سمبل مبارزه با استعمار

حجت‌الاسلام سید محمدهادی سلیمانی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میبد گفت: ما از مکتب عاشورا آموخته ایم که در راه عقیده مجاهدت کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۲۳۷۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ حجت‌الاسلام سید محمدهادی سلیمانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ماندگاری اسلام و انقلاب مستلزم خلق مجاهدت‌های مستمر بوده، تصریح کرد: ملتی که حاضر نشود در راه اعتلای ارزش و آرمان‌های خود هزینه نماید، راه به جایی نخواهد برد.
حجت‌الاسلام سلیمانی اظهار داشت: امام حسین (ع) می‌فرماید که حیات بشریت در گرو دو امر مهم است؛ یکی برخورداری از باور و اعتقاد راسخ، دوم اینکه در راه این باور‌ها مجاهدت و هزینه نماید و شهداء و در راس آن سیدالشهداء با تقدیم جان خود، باور‌های عاشورایی خود را در صحنه عمل به منصه ظهور رساندند.
این مقام مسئول اذعان کرد: در شرایط کنونی می‌بینیم که مردم چهار دسته اند؛ عده‌ای هم عقیده راسخ دارند و هم در راه آن عقیده تا پای جان مجاهدت می‌کنند، که ملت ما از این طیف هستند و دسته دوم کسانی هستند که درعقیده و مجاهدت سست هستند.
وی گفت: طیف سوم کسانی هستند که از عقیده راسخ برخوردارند، اما در صحنه عمل سست و دچار لغزش می‌شوند و حاضر نیستندهزینه نمایند، دسته آخر هم کسانی هستند که عقیده سست دارند، ولی اسلحه به دست و در میدان هستند و این طیف خیلی خطرناک هستند.
سلیمانی در ادامه یادی از رئیس‏على دلواری سمبل مبارزه با استعمار نموده و گفت: باید ببینیم که در کدام جبهه قرار گرفته ایم و برحذر باشیم از اینکه مبادا عقایدمان سست و روحیه مجاهدت را از ما بگیرند که در آن صورت هم به خودمان، و هم به جامعه آسیب خواهیم زد.
رئیس‏على دلوارى شخصیتی که در مبارزه با استعمار، چهره واقعى و ژرفاى ایمان خود را نشان داد و به قیام خونین ضد اجنبى مردم نواحى دشتى، دشتستان و تنگستان رنگ خاصى بخشید.
روح استقلال‏طلبى و عشق به میهن و غیرت و حمیت وى از او شخصیتى به‏وجود آورده بود که آوازه جانبازى و فداکارى‏اش در سراسر ایران طنین افکند.
وى نبرد علیه قواى مهاجم را وظیفه ملى و مذهبى خود مى‏دانست و فعالیت‏هاى ضد انگلیسى او از این اعتقاد مایه مى‏گرفت و تقویت مى‏شد. رئیس‏على قاطعانه تصمیم گرفت خود را فداى استقلال و تمامیت ارضى وطن کند.
مقامات انگلیسى که اغلب با تزویر و نیرنگ و پرداخت رشوه و زر و سیم بر حریف چیره مى‏شدند، پس از اتخاذ تصمیم قطعى درباره اشغال بوشهر و پیشروى به‏سوى شیراز، به‏ منظور تطمیع رئیس‏على، دو نفر از متابعان حیدرخان حیات داودى را به دلوار گسیل مى‏دارند تا به‏زعم خود موافقت او را مبنى بر پیاده‏شدن قواى انگلیس در کرانه خلیج فارس و حرکت به‏سوى شیراز جلب کنند. نمایندگان حیدرخان ضمن ملاقات با رئیس‏على، متذکر مى‏شوند که چنانچه او از قیام علیه قواى اشغالگر صرف نظر کند، مقامات انگلیسى چهل‏هزار پوند به او خواهند پرداخت. رئیس‏على با صراحت و شجاعت تمام مى‏گوید: «چگونه مى‏توانم بى‏طرفى اختیار کنم در حالى‏که استقلال ایران در معرض خطر جدى قرار گرفته است؟»
پس از مراجعت نمایندگان حیدرخان که تیرشان به هدف مقصود اصابت نکرده بود، نامه تهدیدآمیز از طرف مقامات انگلیسى به رئیس‏على نگاشته مى‏شود مبنى بر این‏که: «چنانچه بر ضد دولت انگلستان قیام و اقدام کنید، مبادرت به جنگ
رئیس‏على در پاسخ مقامات انگلیسى مى‏نویسد: «خانه ما کوه است و انهدام و تخریب آن‏ها خارج از حیطه قدرت و امکان امپراطورى بریتانیاى کبیر است. بدیهى است که در صورت اقدام آن دولت به جنگ با ما، تا آخرین حد امکان مقاومت خواهیم کرد.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار