همزمان با سفر وزير راه و شهرسازي صورت مي گيرد

فرود رسمي نخستين ايرباس 319 بر باند فرودگاه ياسوج/ ارتقاي CAT فرودگاه از C3 به C4

همزمان با سفر وزير راه و شهرسازي و فرود رسمي نخستين پروازي رسمي ايرباس 319 شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در باند فرودگاه ياسوج، شرايط نشست و برخاست هواپيماها تا رده بدنه متوسط فراهم شد.
کد خبر: ۹۲۷۲۲۱۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
 
 
 

به گزارش خبرگزار بسیج به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ صبح امروز 13 شهریور ماه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با همراهی حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سیاوش امیرمکری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی به منظور افتتاح پروژه های فرودگاه یاسوج وارد این فرودگاه شدند.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود، پروژه های این فرودگاه شامل توسعه و بهسازی سطوح پروازی، تکمیل روشنایی باند، بهسازی ترمینال، تکمیل ساختمان ها و ارتقای زیرساخت های ایمنی و عملیاتی به ارزش 450 میلیارد ریال را افتتاح کرد.

با افتتاح این پروژه ها، ضمن افزایش طول باند فرودگاه از 2600 به 3200 متر و PCN باند از 26 به 46،  CAT  فرودگاه یاسوج از C3 به C4 ارتقا یافت و از این پس شرایط برای نشست و برخاست هواپیماها تا رده بدنه متوسط از جمله تایپ ایرباس 320 و فوکر 100 فراهم شد.

محمد اسلامی در آیین افتتاح این پروژه ها، برقراری پرواز برنامه یی در فرودگاه یاسوج را مطالبه یی مردمی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: مردم از سرمایه گذاری دولت در فرودگاه به نحو مطلوب استفاده کنند.

اسلامی مزایای افتتاح این پروژه ها را افزایش رضایتمندی مسافران و کیفیت مطلوب تر خدمات به ایرلاین ها برشمرد و اظهار داشت: با افتتاح این پروژه ها ظرفیت پذیرش و تایپ هواپیما و ضریب ایمنی در فرودگاه یاسوج افزایش یافت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با طراحی مناسب طرح تقرب جدید پرواز این فرودگاه، برقراری و افزایش پروازها با ایمنی بیشتر در فرودگاه یاسوج فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویر احمد برای برقراری پروازهای برنامه یی در این فرودگاه گفت: در حال حاضر با افتتاح پروژه تطویل و روشنایی باند، امیدواریم شرکت های هواپیمایی نیز برای برقراری پروازهای برنامه یی برنامه ریزی کنند.

گفتنی است پس از مراسم افتتاح این پروژه ها، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به همراه محمد امیرانی معاون عملیات هوانوردی و مصطفی صفایی معاون عملیات فرودگاهی، صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی از بخش های مختلف فرودگاه یاسوج بازدید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار