خبرهای داغ:

با کسانی که جلوی پای تولید مانع تراشی میکنند برخورد قاطع میکنیم

دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان گفت: با کسانی که جلوی پای تولید مانع تراشی میکنند برخورد قاطع میکنیم.
کد خبر: ۹۲۷۲۱۵۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
با کسانی که جلوی پای تولید مانع تراشی میکنند برخورد قاطع میکنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از واحد تولیدی سیم وکابل مغان در شهرستان شاهرود بازدید کرد.
در این بازدید که مدیرکل زندان‌های استان، رئیس دادگستری و رئیس اداره امورمالیاتی شاهرود نیز حضور داشتند مشکلات این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.
محمد شریف ابراهیمی در این بازدید دوساعته ابتدا از مراحل مختلف تولید بازدید کرد و سپس پای درد دل مدیر این واحد صنعتی نشست.
رضا ابراهیمیان مدیر سیم وکابل مغان برخی مشکلات پیش روی این واحد تولیدی را احصاء نمود که تاخیر در بازگشت ارزش افزوده از سوی امورمالیاتی، بهره بالا تسهیلات بانکی و قیمت گزاف مواد اولیه تولیداز مهمترین آن‌ها بود.
ابراهیمیان افزود: علی رغم اینکه این واحد تولیدی یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیم و کابل در کشور میباشد و بازار بزرگ داخلی و خارجی را نیز تصاحب نموده است و با وجود استفاده از به روز‌ترین دستگاه‌ها درتولید محصول، اما بااین همه این کارخانه با حدود یک سوم ظرفیت فعالیت میکند که درصورت حمایت میتواند نیروی کار و تولیدات خود را به دوبرابر افزایش دهد.
وی ادامه داد: شبکه کابلی موجود درکشور بسیار فرسوده و بعضا هزینه بردار شده است و استفاده از کابل‌های با کیفیت و استاندارد روز که در واحد ما تولید میشود بسیار مقرون به صرفه است و میتواند هزینه‌های دولت در دراز مدت را کاهش قابل توجه دهد.
با کسانی که جلوی پای تولید مانع تراشی میکنند برخورد قاطع میکنیم
محمد شریف ابراهیمی با بیان اینکه منویات رهبری معظم انقلاب در باب جهش تولید باید مورد توجه همه مسوولین باشد تاکید کرد: با توجه به رویکرد قوه قضائیه درراستای حمایت از تولید، هر مدیر و یا کارمندی درهردستگاهی که جلوی پای تولید کنند مانع تراشی کنند یا بانگاه‌های سلیقه‌ای باعث کند شدن حرکت آن شوند قاطعانه برخورد میکنیم و دراین مورد بااحدی تعارف نداریم.
وی گره زدن شرایط تولید به رفع تحریم‌های بین المللی را نیز مردود دانست و افزود: تازمانی که انقلاب ما حرکت میکند، دشمنی دشمنان نیز ادامه خواهد داشت و تولید کنندگان ما باید شرایط تحریمی را به عنوان عامل همیشگی در محاسبات خود داشته باشند ودرکنارآن بافکر و دانش و روحیه جهادی سعی در مرتفع نمودن موانع داشته باشند و همه دستگاه‌ها نیز باید دراین مسیر او را یاری دهند.
وی افزود: باید دست تولید کننده و کارگری که باهمه‌ی فشار‌ها در حرکت جهش تولید نقش آفرینی میکنند بوسید و قدردان آنان بود و با همین هدف امروز در کنار شماییم تاضمن خداقوت، درحد بضاعت خود برای حل مشکلات گام برداریم.
ابراهیمی اضافه کرد: براساس آیه شریفه قرآن پس از هر سختی آسانی است و قطعا سختی‌های امروز تمام شدنی است و با همه‌ی این مشکلات نباید ناامید شد بلکه واحد‌های صنعتی بزرگ‌تر با استقامت و تلاش بیشتر باید الگو و مایه‌ی قوت قلب واحد‌های کوچک‌تر باشند.
بررسی ایجاد یک واحد تولیدی برای زندانیان شاهرود بخش دیگری از این گفت و گو بود که پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.
طرحی که اگر اجرایی شود گره‌های بزرگی ازمعیشت زندانیان و خانواده‌های آنان را باز میکند و زمینه اقتصاد مولد از درون زندان را موجب میشود.
پیش ازاین نیز چند واحد تولیدی و صنعتی توسط رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شاهرود مورد بازدید قرار گرفته بود.
شرکت تولیدی سیم و کابل مغان یکی از فعال‌ترین صنایع تولیدی در زمینه سیم و کابل میباشد که در کشور حرف برای گفتن دارد و محصول باکیفیت آن مورد توجه بسیاری از کشور‌ها قرار دارد.
در این واحد تولیدی درحال حاضر ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند.
گفتنی است دادستان مرکز استان سمنان در سفر دوروزه خود به شاهرود از فعالیت‌های معدنی درشاهوار نیز از نزدیک بازدید خواهد نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار