برگزاری سوگواره "احلی من العسل" در چرام

سوگواره "احلی من العسل" با حضور پرشور نوجوانان عاشورایی با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در چرام برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۹۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, در این مراسم جمعی از نوجوانان عزادار چرامی به صورت پیاده از حوزه دانش آموزی قاسم ابن الحسن (ع)شهرستان چرام حرکت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با اجتماع در مدرسه عفت در ویژه برنامه‌ای با عنوان "احلی من العسل" برای مظلومیت و شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) برادرزاده امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سوگواری کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا از اهداف برگزاری این همایش است.

آقای عزیزی با بیان اینکه وقایع عاشورا می‌تواند درس‌های زیادی به جوانان و نوجوانان بدهد، افزود: در حماسه عاشورا وقتی نوجوانی ۱۳ ساله از شهادت به عنوان طعمی شیرین‌تر از عسل یاد می‌کند نشان دهنده اوج عزت و شهامت او بوده و چه خوب است که نسل نوجوان امروز نیز با چنین معرفتی آشنا شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان چرام گفت: نهضت عاشورای امام حسین (ع) واقعه‌ای بسیار پیچیده در طول تاریخ است که ابعاد مختلفِ آن باید شناسانده و تبیین شود.


سروان عبدیانی افزود: این برنامه با هدف انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با فلسفه قیام امام حسین (ع) با توجه به شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز برگزار شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات