خبرهای داغ:
معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

آموزش نیاز جامعه ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است/ آموزش قشر نوجوان و جوان مهجور مانده است

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، آموزش نیاز جامعه ما است و توجه به آموزش به ویژه قشر نوجوان و جوان مهجور مانده است، گفت: در این زمینه از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها کم توجهی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۴۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

آموزش نیاز جامعه ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است/ آموزش قشر نوجوان و جوان مهجور مانده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ شهرام صادقی در مراسم تجلیل از فعالین آمرین به معروف و ناهیان از منکر استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر و عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمام اعمال است، اظهار داشت: بقیه اعمال در اسلام قطره‌ای از دریا است.

وی با بیان اینکه گوینده و آمر خود باید عمل کننده به آن معروف باشد، ادامه داد: آمر به معروف باید اخلاق حسنه داشته باشد و با زبان نرم، گویا و حسن خلق رفتار کند.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه آمر به معروف باید به شرایط زمان و مکان توجه داشته باشد، گفت: وی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کند و از فضای مجازی غافل نشود.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ایام دهه محرم، مراسمات، منابر، وعاظ و طلاب در این زمینه استفاده شود، تصریح کرد: مخاطب شناسی و تخصصی کردن این کار بسیار مهم بوده و با توجه به قشر مخاطب روش‌ها متفاوت است.

صادقی با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، آموزش نیاز جامعه ما است و توجه به آموزش به ویژه قشر نوجوان و جوان مهجور مانده است، گفت: در این زمینه از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها کم توجهی می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به کانون خانواده و آموزش امر به معروف آنها مهم است، عنوان کرد: اگر فردی را از موضوعی نهی می‌کنیم باید حتما جایگزینی برای آن داشته باشیم.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در بازخوانی آموزه‌های دین و نقش دین در پیشگیری از منکر و ترویج معروف غافل شده‌ایم، گفت: آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی باید در این زمینه اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه مسئولین ادارات به این موضوع کم توجه هستند، ادامه داد: مسئولین در این کشور موظف هستند و ما باید از مسئولین بخواهیم پاسخگو باشند و مطالبه‌گری کنیم.

صادقی عنوان کرد: برجسته‌نمایی معروفات و مورد تشویق قرار دادن عمل کنندگان به معروف می‌تواند الگوسازی کند و بازدارنده از منکر و هدایت کننده باشد.

وی با بیان اینکه بسیج دارای شبکه منسجم صالحین است، گفت: باید از ظرفیت این شبکه استفاده کنیم چراکه محتوادهی و هدایت این شبکه نتیجه‌بخش است.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ارتباط با اقشار تاثیرگذار که صاحب مخاطب و نظر هستند باید مدنظر قرار گیرد، گفت: ارائه کارها در قالب هنر و به صورت غیر مستقیم نیز تاثیرگذار بوده و استفاده از علم روز و شناسایی روانشناسانه و جامعه شناسانه مخاطب موثر است.

وی با بیان اینکه باید با قوه قضاییه هماهنگ باشیم، گفت: نباید بین روحانیت و بسیج فاصله بیفتد و باید این دو باهم هماهنگ باشند.

صادقی با بیان اینکه بهترین معروف امید دادن به جامعه و بدترین منکر ناامیدی است، گفت: ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی اگر کار 100 سال هم طول بکشد باید ادامه دهیم و به نتیجه آن امیدوار باشیم.

وی عنوان کرد: اصلاح رسم و روسومات غلط در بحث ازدواج و فرزند آوری در برخی شهرستان‌ها می تواند موثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات